معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با وجود تلاش‌های چند روزه هنوز جسد نوجوان یازده ساله‌ای که در گاماسیاب غرق شده بوده، پیدا نشده است.
کد خبر: ۲۰۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 05 April 2016
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: با وجود تلاش‌های چند روزه هنوز جسد نوجوان یازده ساله‌ای که در گاماسیاب غرق شده بوده، پیدا نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جهانگیر پورحسن، امروز (17 فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روز 13 فروردین نوجوان یازده ساله‌ای در رودخانه گاماسیاب غرق شد، ادامه داد: هنوز جست و جو برای یافتن پیکر این نوجوان ادامه دارد.

وی احتمال داد، که به دلیل حجم زیاد آب، پیکر این نوجوان از استان خارج شده باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک تیم غواصی از همدان هم برای پیدا کردن جسد "محمد امین ظهرابی" به کمک آمده‌اند، یادآوری کرد: هم اکنون جست و جوها با همکاری نجاتگران تخصصی سیلاب هلال احمر، غواص مطرح بهمن پرورش، هیات شنای استان و ... ادامه دارد.

به گفته این مسئول، حجم بالای آب، زیاد بودن طول مسیر، سردی و از همه مهمتر گل‌آلود بودن آب کار را دشوار کرده است.

پورحسن در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات امداد و نجات طرح نوروزی امسال هلال احمر در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح که از 25 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه داشت، 64 مورد حادثه رخ داد که در این حوادث به 1089 نفر امدادرسانی کردیم.

وی از افزایش سوانح در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در طرح نوروزی سال گذشته 59 مورد حادثه داشتیم و به 1029 نفر در این حوادث امدادرسانی کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد حوادث کوهستان رخ داده در نوروز امسال استان کرمانشاه را 12 مورد اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمانشاه بیشترین حوادث کوهستان را بین سایر استان‌های کشور داشت.

پورحسن در بخش دیگری از سخنانش از 138 هزار مورد تماس با سامانه 112 هلال احمر در ایام نوروز امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بود و تنها 20 مورد آن به عملیات واقعی ختم شد.

وی با اشاره به اینکه این مزاحمت‌ها در کل کشور رخ می‌دهد، عنوان کرد: البته تعداد آنها در کرمانشاه بیشتر است و وقت و توان هلال احمر را برای رسیدگی به سوانح واقعی می‌گیرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: حل این مشکل نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاهی دادن به مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار