مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس:
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس معتقد است، راه‌اندازی این منطقه حداقل برای دو هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۲۶۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 31 July 2016

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فرها تاب‌زر با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی زاگرس، اظهار کرد: در گذشته جانمایی برای واحدها در نظر گرفته شده بود که با توجه به موقعیت پتروشیمی چهارم و اهمیت آن، مجبور به تغییر برخی از جانمایی‌ها شدیم.

وی از جانمایی و تعیین تکلیف نقشه‌های جدید حداکثر طی دو تا سه ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای پالایشگاهی کوچک ما حتی مخازن خود را نیز آماده کرده‌اند و به محض جانمایی نهایی کار اجرایی را آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس پیش‌بینی کرد، کار اجرایی اولین واحدها طی شش ماه آینده به اتمام برسد و در سال جاری شاهد بهره‌برداری از نخستین واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس باشیم.

وی تاکید کرد: اگر واحدهای منطقه بخواهند بر اساسی تعهدی که در اجازه تاسیس داده‌اند کار اجرایی را تمام کنند، امیدواریم حداکثر طی یک سال تا یک سال و نیم آینده همه آنها به بهره‌برداری برسند.

تاب‌زر در ادامه با بیان اینکه در مجموع 136 هکتار زمین برای منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اختصاص یافته، بیان کرد: 64 هکتار آن برای پتروشیمی چهارم است و مابقی به تفکیک در اختیار سایر واحدها قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس، تاکنون به 28 واحد زمین واگذار شده و 10 واحد دیگر نیز متقاضی هستند.

تاب‌زر خاطرنشان کرد: تاکنون با احتساب پتروشیمی چهارم، حدود 40 واحد برای استقر در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: اکثر واحدهایی که زمین دریافت کردند در بخش انبارهای مسقف، واحدهای تجاری و ... هستند و درخواست‌هایی هم برای کارخانجات آرد، بسته بندی حبوبات، بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی و ... داریم.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس بر اساس ظرفیت اشتغالی که برای واحدها در نظر گرفته شده، با راه‌اندازی این منطقه حداقل برای دو هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

پتروشیمی چهارم در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس تثبیت شد

تاب‌زر اشاره‌ای هم به وضعیت پتروشیمی چهارم کرمانشاه که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس ایجاد شود داشت و تاکید کرد: خوشبختانه این واحد بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس تثبیت شده و در سفر هیات دولت هم به صورت مجازی کلنگ زنی شد.

به گفته وی در گذشته برای ارتفاع برج‌های پتروشیمی محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده بود که این مشکل نیز رفع شده است.

تاب زر بیان کرد: روند کار پتروشیمی چهارم بسیار روان است و حتی در بخش مجوزهای محیط زیست هم کار به خوبی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: سایر جزئیات این پتروشیمی در حوزه مجموعه ما نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در سفر هیات دولت هیچ بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب صورت نگرفت، تاکید کرد: دو منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و قصرشیرین از مهمترین واحدهای اقتصادی کلان استان هستند و انتظار می‌رفت در سفر هیات دولت در برنامه بازدید باشد.

تاب‌زر با اشاره به اشتغال‌زایی خوب این منطقه و امیدی که در دل مردم ایجاد کرده، بیان کرد: امیدواریم دولت حمایت بیشتری از این منطقه داشته باشد و به بخش خصوصی که در این منطقه فعالیت دارد بیشتر اعتماد کنند.

تاب‌زر از مهمترین خواسته‌های منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از دولت هم یاد کرد و ادامه داد: خواسته اصلی ما تکمیل زیرساخت‌ها است. در سفر هیات دولت‌های گذشته 10 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های سه منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، قصرشیرین و کرمانشاه به تصویب رسید، اما یک ریال هم تخصیص پیدا نکرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس بستر مخابرات را از مهمترین این زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: بستر مخابرات را هم برای راه‌اندازی فیبر نوری و هم اتصال گمرک به گمرکات کشور نیاز داریم که متاسفانه در این بخش اقدام جدی صورت نگرفته است.

تاب‌زر ادامه داد: هم اکنون همه امکانات سخت‌افزاری گمرک در منطقه فراهم است و حتی کارمند گمرک هم به صورت آزمایشی مستقر شده است و فقط منتظر زیرساخت‌های نرم افزاری و اتصال آن به گمرک کشور هستیم.

وی معتقد است، با تکمیل زیرساخت‌ها و خصوصا راه‌اندازی گمرک، سهام‌داران و سرمایه‌گذاران منطقه آمادگی دارند کارهای تجاری را در این نطقه آغاز کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از شرایط ویژه و راه دسترسی این منطقه نیز یاد کرد و افزود: ما مسیرهای خوبی به سمت اهواز، مهران، پرویزخان و ... داریم.

تاب‌زر یادآوری کرد: با استفاده از این مسیرها بسیاری از کالاهای نقاط دیگر را می‌توان به این منطقه آورد و از این نقطه اظهار کرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار