با دستور رئیس جمهور؛
اسدا... رازانی؛ استاندار کرمانشاه گفت: بنا به دستور ویژه رییس جمهوری اعتبار و بودجه پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه در سالجاری صد درصد تخصیص پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 03 August 2016

به گزارش تابناک در کرمانشاه، اسدالله رازانی افزود: یکی از تاکیدها و وعده های رییس جمهوری در سفر به کرمانشاه تخصیص 100 درصدی بودجه پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه بود که خوشبختانه ایشان دستور داده اند که این اعتبار برای سالجاری که حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال است صد درصد تخصیص پیدا کند و تاکنون معادل 81 درصد یعنی یک هزار و 200 میلیارد ریال آن به استان تخصیص پیدا کرده است.

استاندار کرمانشاه تخصیص صد درصدی پروژه راه آهن ملایر به کرمانشاه را گام بسیار مهمی برای اتمام این پروژه عنوان کرد و گفت: با توجه به دستور دکتر روحانی، این پروژه تا قبل از پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید و مردم شریف و بزرگوار استان کرمانشاه با همت و تلاش دولت تدبیر و امید قادر خواهند بود از این پروژه ملی که تاثیر بسزایی در توسعه و شکوفایی استان دارد، بهره مند شوند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اجرای این پروژه در سالجاری سرعت خواهد گرفت و یکی از آرزوهای دیرینه این استان پس از سالیان سال محقق خواهد شد.

استاندار کرمانشاه از آغاز تحقق دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و در این زمینه گفت: دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به شورای عالی مناطق آزاد تجاری دستور داده اند که موضوع بررسی منطقه ی آزاد قصرشیرین در این شورا طرح شود و رونوشت این دستور نیز به استان کرمانشاه ارسال شده است.

رازانی افزود: خوشبختانه اقدام های موثری برای تحقق نتایج دستاوردهای سفر رییس جمهوری صورت گرفته و این مهم در حال ابلاغ شدن به دستگاه ها و سازمان ها می باشد.

وی بیان داشت: یکی از وعده های رییس جمهوری در سفر به استان کرمانشاه طرح بررسی منطقه ی آزاد قصرشیرین بود که در این زمینه دکتر روحانی دستور به شورای عالی مناطق آزاد تجاری برای بررسی این طرح داده اند و رونوشت آن نیز به استان کرمانشاه ارسال شده است.

براساس این گزارش، راه آهن غرب کشور از اراک آغاز و با عبور از شهرهای ملایر، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، قصرشیرین و در نهایت مرز خسروی به راه آهن عراق و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه، دریای مدیترانه و اروپا متصل می شود.

گفتنی است که مسیر حدفاصل ملایر تا خسروی 26 ایستگاه و 11 تونل با طول 10 کیلومتر دارد که بزرگترین آن تونل قلاجه به طول 2 هزار و 750 متر است.قطعه کرمانشاه به خسروی اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به گفته استاندار کرمانشاه حداکثر ظرف 2 سه سال آینده افتتاح می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار