سرپرست فرمانداری قصرشیرین:
سرپرست فرمانداری قصرشیرین از موافقت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 09 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛مرادعلی تاتار گفت: این طرح هم اکنون به مجلس ارسال شده و در لیست پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی شامل لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی برای طی تشریفات قانونی قرار گرفته است. 
وی اظهار کرد: 2 طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و همچنین پتروشیمی اسلام آبادغرب جزء 2 طرح مورد تاکید رییس جمهوری در جریان سفر ایشان به استان کرمانشاه بود که این مهم اکنون در مسیر اجرایی قرار دارد. 
وی بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هم اکنون در حال طی شدن مسیر اجرایی است و امید است به زودی به نتیجه برسد تا مرزنشینان قصرشیرین و در واقع کل استان کرمانشاه از این طرح منتفع شوند که در نتیجه آن مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی این منطفه تسهیل می شود.
 سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد که این شهرستان مرزی با داشتن دو مرز فعال خسروی و پرویزخان و 186 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی، از ظرفیت های زیادی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است. 
تاتار ادامه داد: صادرات کالا در دو مرز خسروی و پرویزخان همانند روال سابق فعال است و امید است با تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شاهد شکوفایی بیش از پیش این منطقه مرزی باشیم.
 قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و قصرشیرین است. بیش از 54 درصد از حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار