معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه در آئین افتتاحیه نمایشگاه روز جهانی غذا که با حضور مسئولین استان و فعالین عرصه تولید مواد غذایی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کرمانشاه برگزار شده گفت: کرمانشاه ظرفیت خوبی در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دارد.
کد خبر: ۳۱۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 15 October 2016


مهندس رحیمی با بیان مطلب فوق افزود: غذا و صنایع غذایی همواره همزاد انسان بوده و یکی از موضوعاتی است که در تمام سال با آن سروکار داریم.

وی با اشاره به اهمیت صنایع غذایی در سلامت جامعه استان خاطرنشان کرد: صنایع غذایی از بخش های بسیار مهم بوده که نیاز به کنترل و مراقبت دائمی دارد.

وی تصریح کرد:فعالان صنایع غذایی استان سعی کنند در کنار توسعه این صنایع کیفیت محصولات تولیدی خود را بالاببرند.

رحیمی با بیان اینکه یکی از برندهایی که در استان کرمانشاه نیازمند توسعه بوده، برند حلال می باشد اضافه کرد: برندهای صنایع غذایی جزء بهترین برندها  در استان بوده و برند حلال باید گسترش بیشتری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: گسترش برند حلال می‌تواند باعث ارتقاء کیفیت، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه باید در استان از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم افزود: صادرات زنده دام که به کشورهای حوزه خلیج فارس از استان انجام می‌شود باید با ذبح و بسته‌بندی مناسب به صورت فرآوری به دنیا عرضه گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با استفاده از تکنولوژیهای جدید در صنایع غذایی می توان فرآوری محصولاتی همچون نخود، عدس و... را توسعه داد تا این صنایع برای صادرات توانمند گردد و در بخش‌هایی هم که نیازی به واردات نیست؛ برای  خود کفایی تلاش کنیم.
گفتنی است در این نمایشگاه چندین غرفه محصولات سالم بخش کشاورزی استان؛ به همت اداره توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی استان دایر شده که از تاریخ 25 مهرماه لغایت 28 ام آماده بازدید شهروندان عزیز می باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار