عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس کشور:
عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس کشور، دستاورد جنگ ۸ ساله را فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید به بطن زندگیمان ورود کند.
کد خبر: ۳۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 24 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر،امیر علی جوادیان در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای دفاع مقدس در استان کرمانشاه، گفت: بسیار خشنودم از اینکه توانستم درسال های جنگ و دفاع مقدس با گرفتن یک سری عکس ها چشم مردم ایران باشم در واقع عکس هایی که توسط ما عکا سان گرفته می شود متعلق به مردم ایران است.

وی ادامه داد: در جریان بازدید از یادواره شهدای پاوه بسیاری از عکس های خود را دیدم که بر دیوار نصب شده اند و این برای من باعث افتخار است که توانسته ام یک سری اسناد تاریخی را برای مردم سرزمینم به یادگار بگذارم.

جوادیان تصریح کرد: این بازدید برای ما تجدید خاطره ای شد تا در ذهن خود خاطرات قدیم را مرور کنیم وبه نظر من این نوع سفرها برای خود ما یک نوع بازنگری است.

وی ادامه داد: اصولا همیشه تجربیات وقتی محقق می شود که انسان یک کند و کاوی درگذشته و حال داشته باشد و در این مقایسه هاست که  حقیقت برای او روشن می شود.

این عکاس دفاع مقدس  گفت: وقتی که ما ۳۰ سال پیش به این مناطق سفر می کردیم با یک حس دیگری می آمدیم.  در آن زمان فضا، فضای جنگ بود اما حالا فضای زندگی حاکم است.

عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس کشور، در خصوص دستاوردهای این دوران گفت: دستاورد جنگ تنها آزادی خاک نبوده است،  بلکه به نظر من دستاوردهای جنگ، فرهنگ رشادت و ایثار بود که امروزه در زیر تلالویی از شعارها باقی مانده است.

فرهنگ دفاع مقدس باید به صنعت و کشاورزیمان ورود کند

وی افزود: امیدوارم که روزی از این شعار زدگی خارج شویم و این فرهنگ را به بطن زندگیمان به صنعت و کشاورزیمان وارد کنیم، که البته هنوز هم برای انجام این کار دیر نشده است.

جوادیان ادامه داد: امروزه برخی از کشورهای پیشرفته توانسته اند به این مهم دست یابند و به عنوان مثال وقتی از کشوری مانند ژاپن علت پیشرفتشان را سوال می کنیم، می گویند ما به عنوان مثال  تواضع را وارد صنعت کرده ایم و این یعنی یک رئیس کارخانه با کارگرهای آن محیط زندگیشان اختلاف چندانی با هم ندارد.

وی گفت: اما ما متاسفانه نتوانسته ایم پس از آن همه رشادت ها فرهنگ واقعا متعالی انسانی را به جامعه، صنعت، کشاورزی و... و. منتقل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد ما قطعا به شکوفایی خواهیم رسید.

فرهنگ کارمان به شدت ضعیف است

عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس کشور ادامه داد: اینکه ما با توجه به پتانسیل های فراوانی که در کشورمان داریم تنها به شعار دادن اکتفا کنیم کار شایسته ای نیست، ما باید بتوانیم از مرز دوست داشتن به شناخت برسیم دقیقا مانند دوست داشتن حسین(ع) و شناخت حسین(ع)، اگر خوب زندگی کردیم و الگو شدیم این اهمیت دارد.

وی افزود: هر سال داریم از عاشورا تجلیل می کنیم ولی هرگز نمی گوییم که امام حسین (ع) ویا مولا علی (ع) که یتیم نوازی و فرهنگ کار را می خواستند به ما یاد دهند چگونه زندگی کردند، تنها قرآن سر گرفتن در شب قدر هرگز کافی نخواهد بود، ما فرهنگ کارمان به شدت ضعیف است.

جوادیان ادامه داد: کدام یک از ما واقعا کار می کنیم، باید همواره به یاد داشت که شناخت امام حسین(ع)  بهتر از دوست داشتن او است. چراکه دوست داشتن یک احساس بوده اما شناخت یک مسئله ذهنی است.

وی یادآور شد:  در مسائل جبهه هم همین طور است به نظر باید به شناخت آن برسیم. مثلا جوانی که آمده و داوطلبانه روی مین می رود. این چیزی است که همیشه بدست نمی آید. لذا  پیامش اهمیت دارد و باید بتوانیم آن را منتقل کنیم تا بچه های دیگر بتوانند رهرو آنان باشند واین از خود گذشتگی است که کشور را می سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار