معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی مصاحبه‌ای افزود: تاکنون 350 هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند از چغندرکاران خریداری شده و روند خرید ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 03 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر سید افشین صفوی با اشاره به اینکه کارخانجات قند داخل استان از 15 شهریورماه شروع به خرید چغندرقند کشاورزان کرده‌اند افزود: علاوه بر کارخانجات داخل کارخانجات خارج استان نیز از جمله کارخانه قند همدان، کارخانه بنیاد و نقش جهان اصفهان، شهرکرد  و قزوین در حال خرید می‌باشند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده 630 هزار تن چغندرقند از مزارع کشاورزان استان برداشت شود خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در استان 11هزار هکتار است.

صفوی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین حدود 10 هزار تن چغندرقند از کشاورزان خریداری می‌شود تصریح کرد: تاکنون حدود 350هزار تن محصول تحویل کارخانه‌های قند شده  و ادامه دارد.

صفوی با بیان اینکه از لحاظ تولید چغندرقند رتبه چهارم کشور را در اختیار داریم افزود: امیدواریم امسال بتوانیم رتبه تولید چغندرقند را ارتقاء  دهیم.

وی همچنین از کشت حدود 110 هکتار چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری استان خبر داد و تصریح کرد: چغندرقند پاییزه در شهرستان‌های گیلان‌غرب و سرپل ذهاب کشت شده است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار