معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: تردد تانکرهای سوخت رسان ایرانی و عراقی از مرز رسمی پرویزخان که به دلیل ایام اربعین حسینی از 25 آبان تا پنجم آذر به مدت 10 روز ممنوع شده بود، از امروز شنبه ششم آذر به روال سابق خود بازگشت.
کد خبر: ۳۳۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،نعمت الله نازپرورده روز شنبه افزود: از ساعت یک بامداد امروز شنبه با از سرگیری ترانزیت سوخت، شاهد تردد تانکرهای سوخت رسان از مرزهای این شهرستان به سمت محورهای ارتباطی هستیم.
وی اظهار کرد: تصمیم ممنوعیت تردد تانکرها سوخت رسان در راستای اعمال محدودیت های ترافیکی از سوی پلیس راه و با توجه به حجم بالای تردد خودروهای زائران اربعین حسینی در محورهای ارتباطی و مواصلاتی استان کرمانشاه اتخاذ شده بود. 
وی اظهار کرد: هم اکنون به طور میانگین روزانه 200 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت ایرانی و عراقی از مبدا اقلیم کردستان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک ایران اسلامی می شوند. 
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که این تانکرها، ابتدا با وارد کردن سوخت مازوت از عراق به داخل بازارچه مرزی پرویزخان، آن را برای مصرف نیروگاه های کشور به بندر امام خمینی (ره) حمل می کنند. 
نازپرورده گفت: در مدت لغو ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت رسان، صادرات کالا و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی از مرزهای خسروی و پرویزخان انجام می گرفت. 
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق است که بیش از 52 درصد صادرات کالا به این کشور در سال از این مرز انجام می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار