استاندار کرمانشاه:
دکتر اسدالله رازانی گفت: ٨٠ درصد از معتادان استان در شهر کرمانشاه زندگی کنند، بالا بودن این رقم نشان دهنده وضعیت حاد اعتیاد در کرمانشاه است.
کد خبر: ۳۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 01 December 2016

به گزارش تابناک استاندار کرمانشاه در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: موضوع اعتیاد و مواد مخدر موضوعی پیچیده و از محصولات زندگی مدرن است.

دکتر اسدالله رازانی با بیان اینکه موضوع گرایش به اعتیاد به فرهنگ، عادت و مسائل روحی و روانی افراد برمیگردد، گفت: متاسفانه اعتیاد با مشکلات مالی، مزیت و سنخیت فراوانی دارد.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های اجرایی  در خصوص کاهش اعتیاد در جامعه گفت: حتی در صورت فعالیت زیاد میزان موضوع اعتیاد به صفر نرسیده بلکه میزان آن کاهش می یابد و تنها جلوه های آن کمرنگ خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر برنامه کاهش اعتیاد در جامعه رها شود وضعیت اسفناک می شود، گفت: همه دستگاه ها باید مبارزه با اعتیاد را جدی گرفته که در آینده کرمانشاه نیز مانند تبریز شود و همه اینها جز با جامعیت برنامه ها و پوشش کامل آن تحقق نمی یابد.

رازانی با بیان اینکه ٧٠ درصد جمعیت شهرنشین استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند، گفت: ٨٠ درصد از معتادان استان در شهر کرمانشاه زندگی کنند، بالا بودن این رقم نشان دهنده وضعیت حاد اعتیاد در کرمانشاه است.

وی با تاکید بر تهیه برنامه مدون پنج ساله ای برای مبارزه با مواد مخدر در استان کرمانشاه گفت: باید در این برنامه وظایف سازمان ها به صورت مشخص نوشته شود تا شاهد هم افزایی در راستای کاهش آسیب های مواد مخدر باشیم.

در این جلسه استاندار دستور داد که اقدامات تحقیقاتی برای تنظیم برنامه پنج ساله کاهش مشکلات مواد مخدر به ویژه کاهش اعتیاد به کمک دکتر چغازردی رئیس دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی استان آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار