مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، 10 نفر از علما و بزرگان اهل سنت کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.
کد خبر: ۳۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،حجت الاسلام جواد کرمی روز دوشنبه اظهار کرد: قرار است 17 ربیع الاول (27 آذر) و به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) جمعی از علمای اهل سنت سراسر کشور با رهبر فرزانه انقلاب دیدار داشته باشند که تعدادی از بزرگان اهل سنت کرمانشاه نیز در میان آنان حاضر خواهند بود.
وی ادامه داد: همچنین روز گذشته نیز تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت کرمانشاه دیداری با آقای دکتر روحانی رییس جمهوری داشتند.
حجت الاسلام کرمی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: با تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب سال به سال بر اتحاد و همبستگی میان شیعه و سنی در کشور افزوده می شود.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه یادآور شد: این اتحاد و همبستگی در استان کرمانشاه با وجود تنوع مذاهب نیز به خوبی جریان دارد و به جرائت می توان ادعا کرد در این خصوص در کشور جزو بهترین ها هستیم.
وی تاکید کرد: وجود همین همدلی، اتحاد و همبستگی بوده که تمامی دسیسه های دشمنان را در کشور و استانمان خنثی کرده و تیر آن ها را به سنگ خورده است.
کرمی در ادامه از اقامه بیش از 150 نماز جمعه در مناطق اهل سنت کرمانشاه خبر داد و گفت: امروز پیروان اهل سنت گوش به فرمان رهبری به دنبال اجرای اوامر و توصیه های ایشان هستند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان 17 مدرسه علوم دینی ویژه اهل سنت وجود دارد و بیش از 250 طلبه در آن ها مشغول به تحصیل می باشند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی مزایای تحصیل طلاب شیعه به طلاب سنی نیز اختصاص می یابد، افزود: پس از پایان هفته وحدت تعدادی از آن ها به اردوی زیارتی کربلای معلا اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام کرمی در پایان و با بیان اینکه بین شیعه و سنی 95 درصد مشترکات وجود دارد که پرداختن به آن ها دیگر جایی برای آن پنج درصد غیراشتراکات باقی نمی گذارد از تدارک جشن های گسترده به مناسبت هفته وحدت در استان و با رویکرد مردمی خبر داد و گفت: این جشن ها علاوه بر مراکز شهرستان ها در حدود 140 منطقه شهری و روستایی نیز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار