امام جمعه ملایر:
کرمانشاه – امام جمعه ملایر توهین به مقدسات دینی در دانشگاه رازی را محکوم کرد و بیان داشت: این بی توجهی ها نتیجه تساهلی است که در دانشگاه ها مشاهده می شود.
کد خبر: ۳۴۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 20 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، ائمه جمعه و جماعات، اساتید، فضلا و طلاب و روحانیون استان کرمانشاه در حمایت از موضع گیری آیت الله علما در مقابل برگزاری مراسم های ساختار شکنانه در دانشگاه رازی، صبح امروز سه شنبه در بیت امام جمعه کرمانشاه تجمع کردند.

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان ملایر در این مراسم گفت: یکی از نقاط ثقل فرهنگی کشور و مراکز مهم و تاثیر گذار در شکل گیری انقلاب اسلامی، دانشگاه بوده که در این راستا قدم های مهمی  نیزبرداشته است.

وی افزود: بیداری اسلامی از مراکز علمی به خصوص دانشگاه ها به وجود آمد و نمود آن را می توان در جریانات سال 1332 - که دانشجویان در مقابل ورود نیکسون به ایران اعتراض کردند و سه تن از آنان نیز به شهادت رسیدند- بیاد آورد.

امام جمعه سابق سنقر ادامه داد: در حقیقت رهایی از غفلت و بصیرت و آگاهی در کالبد دانشگاه ها شکل گرفت.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت همیشگی دانشجویان در مقابل استکبار گفت: دانشگاه خوار چشم دشمن بوده و جنبش های دانشگاهی همواره برای دفاع از ارزش ها وانقلاب به پا خواسته اند.

حجت الاسلام برقراری خاطر نشان کرد: خروجی های ما در دانشگاه ها امثال شهید چمران و شهید یاری ها بودند که از انفاس قدسی امام (ره) و رهبر انقلاب نفس گرفتند و خواری در چشم دشمنان اسلام هستند.

وی افزود: دشمن برای دانشگاه های ما نقشه های شومی در سر دارد چرا که از نهادهای مقدسی چون دانشگاه و حوزه های علمیه همواره ضربه خورده و دنبال تلافی است.

حجت الاسلام برقراری یادآور شد: دشمن بدنبال جدایی حوزه های علمیه از دانشگاه ها بوده و همچنین در پی آن هستند که اهرم ها را برای تخریب وجهه دینداران به کار بگیرند تا از این طریق بتوانند بر کشور سلطه کنند.

وی اذعان داشت: امروز دشمن همه سرمایه خود را به هدر رفته می بیند چرا که دانشگاه ها به مراکز دینی و فرهنگی که در آن بیداری اسلامی موج می زند تبدیل شده است. بنابر این به دنبال خدشه وارد کردن به این نهاد مقدس است.

امام جمعه ملایر، توهین به مقدسات دینی در دانشگاه رازی را محکوم کرد و بیان داشت: این بی توجهی ها نتیجه تساهلی است که در دانشگاه ها مشاهده می شود.

وی ادامه داد: اردوهای مختلطی -که رهبرمعظم انقلاب بارها فرمودند این مساله 100 درصد غلط است- خروجی اش به همین توهین ها تبدیل می شود.

حجت الاسلام برقراری اضافه کرد: این حرکت ها در خروجی صحبت آن سخنرانی های فتنه گرها در دانشگاه هاست.

به گفته امام جمعه ملایر اگر مسئولین در مقابل کوچکترین اهانت موضع گیری کنند کار به اینجا کشیده نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر برخی به خاطر بده بستان کاری و مسئولیتی به جای اخراج، اجازه استعفا می دهند مسئولینی چون دادستانی باید وارد عمل شوند و آنها را پای میز محاکمه بکشانند.

امام جمعه سابق سنقر یادآور شد: دانشگاه پایه علمی است و نباید آنرا از اوج عظمت به حضیض ذلت بکشند و در وادی ابتذال قرار دهند.

حجت الاسلام برقراری ابراز داشت: گفته می شود که برجام را خدا آورد؛ تازه این اول الکلام است که آیا خدا آورد یا کدخدا آورد؟، اما قبل از این ها باید گفت که خدا دین را برای ما آورده است و برای این دین 124 هزار پیامبر جان خود را فدا کردند و امروز هم نیروهای انقلابی جان خود را فدا می کنند چرا که انقلاب، انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در دوران اصلاحات دهن کجی هایی که می شد حوزه های علمیه قیام ها و تحصن ها برپا می کردند اما امروز آفت عافیت ما را هم فرا گرفته است که این یک خطر جدی است.

امام جمعه ملایر در پایان اظهار داشت: باید در امور مختلف بیدار باشیم، و در جایی که فرامین مقام معظم رهبری نادیده گرفته می شود و موضع گیری شفاف و علنی علیه رهبری بکار می گیرند ما هم درحوزه ها در مقابل آنها بایستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار