رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه:
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه داشتن انگیزه و استعداد را برای هنرجویان رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای لازم دانست و گفت: تعداد هنرجویان استان در رشته‌های کاردانش کم است.
کد خبر: ۳۴۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 24 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،حشمت‌الله حسنی پیرمحمدی امروز به عدم دست‌یابی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان در راستای اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ کار در مجموعه استان فعال نیست.

حسنی پیرمحمدی با اشاره به دو بخش عملی و میدانی آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، گفت: دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های کاردانش، فنی و حرفه‌ای باید از آمادگی فیزیکی برخوردار باشند همین موضوع موجب عدم علاقه دانش‌آموزان و خانواده‌ها آن‌ها برای تحصیل در این رشته‌ها می‌شود.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از بالا بودن آمار ثبت‌نام در رشته‌های علوم تجربی و علوم انسانی خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان پایه نهم در برگه هدایت تحصیلی از بین 12 رشته انتخابی، رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند که کمترین آمار مربوط به رشته‌های کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای است.

این مسؤول با اشاره به تبلیغات فراوان در راستای چاپ بنر در معرفی رشته‌های فنی وحرفه‌ای در سطح شهر و مدارس‌، گفت: در جلسات انجمن اولیاء و مربیان وضعیت تحصیل و بازار کار رشته‌های فنی و حرفه‌ای را برای والدین به خوبی تشریح می‌کنیم.

حسنی پیرمحمدی با بیان اینکه جذب هنر‌آموز در برخی از شهرستان‌ها تابعه استان کرمانشاه با مقاومت روبرو بوده که برخلاف انتظار بود، افزود: هنر‌آموزانی که در جشنواره‌ها موفق به کسب مقام و مدال شده‌اند در ورودی اداره‌های آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود ظرفیت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: آمار هنرجویان در رشته‌های کاردانش کم است، با گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال تحصیلی برخی از دانش‌آموزان خواستار تغییر رشته می‌شوند.

وی داشتن انگیزه و استعداد را برای هنرجویان رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای لازم دانست و افزود: این افراد با استعداد و انگیزه پس از گذراندن دوره تحصیل و آموزش مهارتی وارد بازار کار می‌شوند و اشتغال در  برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای درآمد بالایی دارد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار تحصیل 40 درصدی پسران در هنرستان‌ها اشاره و بیان کرد: 60 درصد دختران نیز در هنرستان در حال تحصیل هستند، اما آمار هنرجویان در رشته‌های کاردانش کمتر است‌.

به گفته این مسؤول‌، برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای استاندارد جهانی تعریف شده که هنرجویان پس از گرفتن دیپلم می‌توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند‌.

حسنی پیرمحمدی با اشاره به حجم آموزش بالا، افزود: بخش مهارتی و میدانی این رشته‌ها چندان چشمگیر نیست علاوه بر مهارت و آموزش توجه به فرهنگ کار در سطح استان مهم است، لذا باید فرهنگ کار را در استان ارتقا داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار