رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب از اجرای طرح مایه کوبی دام های سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبرداد و گفت: با آغاز مرحله دوم، از هفته گذشته تاکنون هفت هزار راس دام سبک و سنگین علیه این بیماری واکسینه شدند.
کد خبر: ۳۵۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 28 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،عبدالله مرادی روز چهارشنبه افزود: مرحله دوم مایه کوبی دام های سبک و سنگین که با آغاز فصل سرما و زمستان انجام می شود به منظور مقابله با شیوع بیماری تب برفکی است که توسط 2 گروه دامپزشکی و به صورت رایگان انجام می شود.
وی اظهارکرد: بیماری تب برفکی به لحاظ شدت خسارت اقتصادی، یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی سالم محسوب می شود. 
وی اضافه کرد: تب برفکی یک بیماری واگیردار، عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که دارای علایم تب، بی اشتهایی، سوزش و زخم زبان در دام های سنگین است و موجب لنگش و ضایعاتی در ناحیه پستان در دام های سبک می شود.
رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب گفت: بیماری تب برفکی یا بیماری دهان و پا، بیماری فوق العاده عفونی و واگیردار در دام به ویژه نشخوارکنندگان گاو، گوساله، گوسفند و بز است که به علت وجود تیپ های مختلف ویروسی به اشکال مختلف در بین جمعیت دامی ایجاد می شود که این بیماری یکی از خسارت بارترین بیماری های دامی در جهان محسوب می شود.
سرپل ذهاب دارای 127 هزار دام سبک و سنگین است که همه این دام ها از سوی گروه های دامپزشکی علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان مایه کوبی می شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار