رئیس پلیس فتا استان گفت: با توجه به اینکه مدیران سایت ها و گروه های همسریابی به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و ...) دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کنند و مشکل اصلی از اینجا آغاز می شود.
کد خبر: ۳۸۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 02 March 2017
 
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گفت و گو ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی به طرز ناباورانه ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است؛ در این زمینه سایت ها و گروه هایی در شبکه های اجتماعی تحت عناوین مختلف از جمله همسر یابی و دوست یابی فعالیت می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت ها و گروه ها نیاز به واریز پول به حساب مدیر است، در بیشتر مواقع مدیران کانال و گروه ها به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نمی کنند.
ا
ین مقام انتظامی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مدیران این سایت ها و یا گروه ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس و ...) دسترسی دارند، می توانند از برخی کاربرها سوءاستفاده کنند و مشکل اصلی از اینجا آغاز می شود. 

سرهنگ کریمی گفت: این مدیران می توانند اطلاعات وارده را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند. همچنین در این سایت ها، اعضا می توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: به سایت ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی قرار دارد اعتماد نکرده و اطلاعات خود را وارد نکنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش تماس با ما اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار