مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش فعالیت موج نخست سامانه بارشی از شنبه و وقوع آبگرفتی معابر در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 30 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ،پروانه صفری اظهار داشت: بر اساس تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای نسبتاً قوی از بعدازظهر فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت موج نخست از این سامانه، در روز شنبه به‌خصوص از بعدازظهر تا بامداد یکشنبه از شدت بیشتری برخودار است.

این مسؤول ادامه داد: وقوع بارش‌های جویی که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه است، سبب آبگرفتگی معابر عمومی در استان می‌شود.

صفری یاآور شد: امکان رواناب و سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها و مسیرها، به‌خصوص در نیمه غربی استان و مناطقی از جمله اورامانات، دالاهو، اسلام آباد، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه و... قابل پیش‌بینی است.

وی تاکید کرد: در روز یکشنبه (13 فروردین) موقتاً از شدت ناپایداری کاسته شده؛ بارش در برخی نقاط، به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد، احتمالاً با رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ مشاهده می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد:  با توجه به موج دوم از سامانه یاد شده، در روز دوشنبه (14 فروردین)، مجدداً شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، رگبار تگرگ و احتمالاً آبگرفتگی معابر در سطح استان هستیم.

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان کرمانشاه اظهار داشت: در مدت فعالیت این سامانه، علاوه بر ارتفاعات، امکان بارش موقت برف در گردنه‌ها و برخی از نقاط سردسیر، چندان دور از انتظار نبوده، همچنین وزش باد طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه، هوا را در نواحی مرزی نسبتاً غبارآلود می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار