وزیر کشور مطرح کرد:
وزیر کشور گفت:استان کرمانشاه ۲۲ درصد بیکار دارد و این یعنی بیش از سه برابر حداقل بیکاری که ما در کشورداریم.
کد خبر: ۴۰۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ 06 April 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک،عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: یکی از جنبه‌های تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی درون زوا و برون نگر بودن آن است درون زا بودن آن را که تا حدود زیادی اشاره کردیم و برونگرا بودن آن تا اندازه بسیاری مرتبط با یک اقتصاد تعاملی با جذب سرمایه گذاری است که متاسفانه استان کرمانشاه در این حوزه در رتبه های آخر قرار دارد و باید بهینه کار کنند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر اینطور پیش برود وضعیت بیکاری به بیش از 26 درصد می رسد وآن وقت با این شرایط می توانید امنیت و یا مسائل اجتماعی را کنترل کنید هرگز نمی توان برای استان کرمانشاه یک طرح توسعه همه جانبه نوشت البته برای شهرستانها چنین چیزی آماده شده اما باید طرح توسعه جامعه استان با شاخص های مشخص نگاشته شود.


رحمانی فضلی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: گروه های توسعه گر و پیشتاز را شما ساماندهی کنید. تولید کننده ها صد در صد مورد حمایت ما هستند. با کسانی که دنبال رانت هستند برخورد کنیددنبال جذب سرمایه گذارهای واقعی باشید.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه گفت: بانکهای استان مسئولند. چرا باید از ۴۲۰ میلیارد تومان مبلغ پیش بینی شده برای تسهیلات بانکی تنها ۱۶۰ میلیارد تومان را جذب کنید؟ این خیلی کم است. استاندار باید برای خودش مشاور تامین منابع مالی بگیرد

وی تصریح کرد:خواست رهبر انقلاب اینست که باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرده و سرمایه گذار را مورد تکریم قرار دهیم.

وزیر کشور همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه ها بهره بردبه عنوان متخصص می گویم که استان کرمانشاه جزو سه استعداد برتر کشور است اما فعال نیست.عجیب است که یک ریال سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید.

وی خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: ایشان باید به سرعت و همزمان با کشور سند جامع تولید و اشتغال کشور را تدوین کند. باید زمانبندی کنید برای اینکه سرمایه گذاری خارجی جذب کنید؟ما هیچ سرمایه گذاری خارجی جذب نکردید... خیلی این عجیب است چرا جذب نمی کنید؟؟

وی افزود: به سرمایه گذار بگویید چه می خواهید؟ زمین ؟ آب؟ شما باید الان صد مورد پروژه را آماده داشته باشید و مجوزهای آن را هم صادر کرده باشید باید استاندار بیاید پشت تلویزیون و اعلام کند ما صد فعالیت اقتصادی آماده داریم که هر کس می خواهد کار کند ما همین فردا به او مجوز می دهیم نه حتی یک هفته دیگر.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار