رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، با بیان اینکه در سال ۹۵ تعهد کردیم که پانزده هزار شغل در سطح استان ایجاد کنیم، گفت: ما با صدور هشت هزار پروانه ی صنف، اشتغال مستقیم در بخش اصناف ایجاد کرده ایم.
کد خبر: ۴۰۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 10 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز نعمت الله حقیقی در جمع اعضای کار گروه اشتغال در استانداری اظهار داشت : در حوزه ی فرش، قالی بافی پنج هزارو ۱۱۴ فقره کارت قالی بافی صادر شد که من آن را به عنوان شغل تمام وقت قبول ندارم ولی به عنوان 
شغل پاره وقت قابل قبول است.

 وی گفت: سال گذشته در حوزه ی صنعت نیز صد و ۱۶ پروانه ی صنعتی صادر شده، و  در صنایع کوچک برای بیست نفر فرصت شغلی ایجاد کرده  و پنجاه واحد صنعتی از میان واحدهای صنعتی فعال گه پروانه دار بوده، را فعال کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد اشتغال در استان تصمیم گرفتیم به افراد وام با سود پایین، بدهیم که آمار ما در زمینه ی ایجاد اشتغال ۱۶ هزار نفر در سطح استان بوده که برای پنج هزار نفر نیز شغل موقت ایجاد شده است.

حقیقی با بیان اینکه  استان کرمانشاه نسبت به استان های ایلام و لرستان ده درصد اختلاف ایجاد اشتغال داریم، افزود:  در سال گذشته پروانه ی بهره برداری معدنی پانزده فقره بوده  که افزایش آن به شانزده فقره در سال جاری را در دستور کار قرار می دهیم.

 وی اظهار داشت: ما در سال ۹۵ پنج هزارو ۱۱۴ فقره کارت قالی بافی صادر کردیم که امسال این آمار را به پنج هزارو ۶۲۵ فقره افزایش می دهیم که اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک مالی برای ایجاد اشتغال در برنامه ی امسال قرار می دهیم.

این مسئول تصریح کرد:  در سال قبل به هشت هزار نفر  آموزش قالی دیده اند که متناسب با آن کارت صادر شده و در سال جاری تصمیم داریم این آمار رابه ۹ هزار نفر افزایش دهیم، همچنین ۲۰۰ فقره کارت بازرگانی در سال ۹۵ صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ی صنعت برای سه هزارو ۷۵۰ نفر، بخش معدن ۱۳۰ نفر و در زمینه ی تجارت چهارده هزارو ۸۲۵ نفر اشتغال زایی داشته ایم، افزود: امسال صدور ۲۵۰ جواز تاسیس در بخش صنعتی در نظر گرفته ایم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:   سال قبل  ۲۴۰ واحد راکد داشته اشتیم، که از میان هزار و۲۴۰ احد راکد ۹۰ واحد فعال و ۱۵۰ واحد مطلقا تعطیل داشته ایم، که ۱۱۶ پروانه ی مورد بهره برداری صنعتی صادر شده است.

 حقیقی خاطر نشان کرد:  احساس ما این است که صدور جواز  تاسیس  به میانگین  آمار سال ۹۴ برسد که تمام واحدهای مابیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، که با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ چندین واحد صنعتی به بهره برداری برسد و نزدیک  به دو هزار نفر مشغول به کار شوند.

 وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۷ واحد صنعتی فعال شده  در سال ۹۴، این رقم ۲۳ واحد بوده است، که ۵۰ واحد صنعتی دیگر فعال و به بهره برداری رساند که امسال نیز زمینه ایجاد اشتغال با فعال سازی واحدهای صنعتی در استان، فراهم شود.

این مسئول در پایان گفت:  امسال با بهره برداری از پروژه ی ایران خودرو «صحنه»  زمینه ی اشتغال ۲۰۰ نفر ایجاد و هم چنین در پروژه ی زمزم کرمانشاه ۱۶۵ نفر مشغول به کار  و ۴۰۰ نفر دیگر در پروژه ی ذوب آهن شهدای « صحنه »  به کار گرفته شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار