مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از وجود ۴۰۰۰ کلاس هوشمند در استان خبر داد و گفت: از سال ۹۵ ساخت ۴۷ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز استان آغاز شده که بی‌سابقه است.
کد خبر: ۴۱۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 06 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، سلیمان محبی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و بسیار خوشحالیم که به نام استاد مطهری نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در حوزه درس می خواند و علامه طباطبایی استاد ایشان بودند افزود: شهید مطهری بیش از ۱۲۰ جلد کتاب در خصوص مباحث مذهبی و اوضاع آن روزگار 
نوشته است که به نوع خود کم سابقه یا بی سابقه است که فردی در خصوص اوضاع زمان خود اینقدر توجه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: شهیید مطهری در موضوعات مختلف چون مذهبی، تاریخ، جامعه شناسی، مباحث فقهی و موضوعاتی از این دست کتاب نوشته و به 
گفته خود ایشان، تا به اطمینان ۱۰۰ درصد از مطلبی  نمی رسید آن را ننوشته  و یا به صورت سخنرانی مطرح نکرده است.

وی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی در خصوص شهید مطهری گفت: ایشان می فرماید وقتی مطهری در کلاس حاضر بود علاقه ام به تدریس ۱۰۰ برابر می شد چون می دانستم او 
کسی است که این مطالب را می آموزد، می نویسد و در آینده به جامعه ارائه می دهد اما وقتی ایشان در کلاس حاضر نبود علاقه ای به تدریس نداشتم.

محبی با بیان اینکه در زمان قبل انقلاب تفکرات مادی گرایی، الحادی  یا ماتریالیستی در خیلی از دانشگاه ها رواج یافته بود و کسانی به دنبال ترویج چنین تفکراتی بودند گفت:  اما شهید 
مطهری دنبال این بودند که نسل جوان را بیدار کنند و نسل جوان از دین فاصله نگیرند، بنابراین کتاب هایی در نقد این تفرات چون نقد مارکسیسم و مادی گرایی نوشتند.

وی ادامه داد: ایشان نسل جوان را آگاه می کردند و شناخت می دادند که این مسیر بیراهه است و درست نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  یادآور شد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، مطهری که یکی از شاگردان حضرت امام(ره)  بود  نقش زیادی داشت و سخنان امام(ره)  را در کشور نشر و گسترش می دادند.

وی افزود: ایشان کتابی پیرامون انقلاب، شکل گیری آن و تفاوت آن با سایر انقلاب نوشته است و انقلاب ایران را با سایر انقلاب های دنیا مقایسه کرده است.

محبی گفت: در انقلاب اسلامی ایران همه مردم و اقشار از روحانی تا کارگر به فرمان امام(ره) به اندازه فهم، و توان خود حضور و نقش داشتند تا انقلاب ما به پیروزی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به هفته معلم گفت: آموزش و پرورش اساس و بنیان توسعه هر کشوری است.

وی تصریح کرد: این نهاد با کودک، نوجوان سرو کار دارد و اینها سرمایه کشور هستند و آینده کشور به دست نوجوانان وجوانان رقم می خورد.

محبی افزود: اینها در دستان معلمین هستند و معلمان آنها را تربیت کرده و درس دینداری، قرآن، علم و احکام را به آنها می آموزند، پس نقش معلم بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به احادیث و روایات قرآنی و تاریخی در خصوص نقش و تاثیر معلمین گفت: در آیات قرآن و احادیث و روایات بارها به نقش معلم تاکید 
شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمود «معلمی شغل انبیاست» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «معلم انسان ساز است» و این جایگاه معلم را می رساند و ما باید قدر معلم را بدانیم. شان معلم در کشور جزو بالاترین جایگاه ها باشد.

محبی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها برخی مواقع تحمل شلوغ کردن فرزندان خود را ندارند گفت: اما همین دانش آموزان از ۳۰ خانواده سر کلاس یک معلم می نشینند و پس از ۲ ماه می بینیم که تحت تاثیر تعلیم و تربیت معلم قرار می گیرد و می آموزند و تربیت می شود که این نشان از معجزه معلمی است.

وی ضمن تقدیر از معلمان استان کرمانشاه در پیشرفت آموزش و پرورش استان گفت: در ۳ تا ۴ سال گذشته، کارهای خوبی با تلاش همه معلمان در استان صورت گرفته و از آن جمله می 
توان به رشد تعداد کلاس‌های هوشمند از حدود ۱۳۰۰ کلاس به ۴۰۰۰ کلاس در حال حاضر اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: همچنین تا سال ۹۲ تعداد آزمایشگاه نانو فناوری - که کشور ما جزو ۱۰ کشور دنیا در این فناوری است-  در کرمانشاه  محدود بود اما 
هم‌اکنون هر ناحیه یک آزمایشگاه نانو دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کاهش  آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برار مورد تقدیر گرفت.

محبی گفت: هم‌چنین در تاسیس خانه های معلم موفق بوده ایم و هم‌اکنون ۱۴ خانه معلم در کرمانشاه داریم. همچنین آموزش و پرورش استان مقام اول ترویج و توسعه نماز را  در سال ۹۵ و در بین دستگاه‌های استان به دست آورده است.

وی افزود: از دیر موفقیت های ما در بخش ورزشی بوده و در مسابقات ورزشی، در سال ۹۴ و ۹۵ در مجموع مسابقات دانش آموزی رتبه اول را به دست آوردیم و این در حالی است که دانش آموزان استان قبلا در این مسابقات حتی شرکت نمی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  با بیان اینکه هم اکنون پوشش تحصیلی به ۹۷.۵  درصد رسیده است، گفت: هم اکنون کمتر منطقه یا روستایی در استان وجود دارد که تحت پوشش تحصیلی قرار نگرفته باشد.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز نیز بیش از ۲۵ میلیارد تومان صرف شده  که از آن جمله نصب و ارتقا سیستم گرمایشی در مدارس است. است.

محبی گفت: در سال ۹۵ تعداد  ۴۷ مدرسه را خیرین مدرسه ساز در استان آغاز کرده اندو می سازند، که به نوع بی سابقه است.

وی تاکید کرد: توقع داریم همه خانواده ها، آموزش و پرورش را یاری کنند که آموزش و پرورش در شاخص های مختلف ارتقا یابد و این مستلزم همکاری خانواده ها و والدین دانش آموزان 
است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان از آیت‌الله علما به خاطر همکاری با آموزش و پروش تقدیر کرد و گفت: هر زمان از ایشان دعوت شده در نماز جماعت مدارس حضور یافته اند و فرمودند من حاضرم تمام نمازهای جماعت ظهر را در مدارس حضور داشته باشم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار