مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای عرضه مرغ منجمد در استان نداریم، افزود: میزان عرضه مرغ منجمد به استقبال مردم بستگی دارد.
کد خبر: ۴۶۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،اسماعیل پرویزی‌فر ، با اشاره به برنامه‌ریزی برای در دسترس بودن مرغ منجمد، اظهار کرد: مرغ منجمد در سطح فروشگاه‌های بزرگ و برخی از مرغ فروشی های استان عرضه می‌شود.

پرویزی‌فر با بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5300 تومان در اختیار مراکز عرضه قرار می گیرد، گفت: هر کیلوگرم مرغ منجمد در شهر کرمانشاه با قیمت 5700 تومان و در شهرستان‌ها با قیمت هر کیلو 5750 تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه یادآور شد: مرغ منجمد به اندازه کافی در سردخانه های استان موجود است و اگر میزان تقاضا زیاد باشد و مرغ موجود کافی نباشد، ظرف 24 ساعت امکان تامین مرغ  منجمد مورد نیاز استان فراهم است.

وی نیاز روزانه استان به گوشت مرغ را بنا به اعلام مسئولین جهاد کشاورزی 100 تن عنوان کرد و افزود: امسال میزان نیاز روزانه استان به گوشت مرغ منجمد از پنج تن بیشتر نشده  و این در حالیست که در سال های گذشته این میزان گاهی به 10 تن نیز رسیده است.

پرویزی‌فر سپس اشاره ای هم به بالا رفتن قیمت مرغ داشت و قیمت بین 7500 تا هشت هزار تومانی را برای هر کیلو مرغ منطقی عنوان کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه افزود: وقتی قیمت مرغ به زیر هفت هزار تومان می رسد، مرغداران ضرر می کنند، چرا که با توجه به هزینه‌های تولید یک کیلوگرم مرغ، قیمت زیر هفت هزار تومان برای مرغداران نمی صرفد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن قیمت نهاده های تولید مرغ همچون جوجه یک روزه، نهاده‌ها و... قیمت زیر هفت هزار تومان مرغ، مرغداران را متضرر می کند.

پرویزی‌فر تاکید کرد: سود متعارف می تواند تولید کنندگان را سرپا نگهداشته و تضمین کننده تداوم صنعت تولید مرغ باشد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین گوشت قرمز منجمد وارداتی نیز به اندازه کافی در استان موجود بوده و برای ایامی مثل محرم نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت غرفه‌های بازارچه میلاد(واقع در میدان آزادی، جنب ترمینال شماره دو) گفت: تلاش می شود تا این بازارچه به عنوان یک بازارچه دائمی عرضه محصولات کشاورزی با قیمت مصوب دولتی   تبدیل شود.

پرویزی فر افزود: قرار است این بازارچه از امروز(اول مرداد) فعالیت خود را با اولویت عرضه محصولات تنظیم بازاری با قیمت مصوب دولتی آغاز کند.

وی تاکید کرد: در برنامه داریم بخش اعظم برنامه‌های تنظیم بازار استان در این بازارچه که به صورت دائمی فعال خواهد شد، اجرایی و اقلامی مثل برنج، شکر و.. نیز با قیمت های مصوب دولتی در این مرکز عرضه شود.

وی با اشاره به عرضه مرغ منجمد با قیمت مصوب دولتی در این بازارچه، افزود: همچنین گوشت منجمد گوساله نیز با قیمت هر کیلوگرم 23 هزار تومان در این بازارچه عرضه می‌شود.

این مسئول ادامه داد:  قرار شده گوشت گرم گوساله وارداتی با قیمت هر کیلو 35 هزار تومان نیز از فردا (دوم مرداد) در این بازارچه در اختیار شهروندان قرار گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار