مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از برپایی دو اردوگاه با ظرفیت اسکان اضطراری 10 هزار نفر در قصرشیرین و خسروی برای ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا امیریان ، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه مسئولیت کمیته امداد و نجات را در ستاد اربعین استان بر عهده 

دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات به منظور آمادگی برای ایام اربعین از چندی قبل با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و... انجام شده است.

وی ادامه داد: هلال احمر در این ایام در چند بخش ارائه خدمات دارد که یکی از این بخش‌ها اسکان اضطراری زائرین است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولیت اسکان زائرین با سپاه است، یادآوری کرد: هلال احمر فقط اسکان اضطراری را بر عهده دارد و در همین راستا دو 
اردوگاه در خسروی و قصرشیرین برپا خواهد شد.

به گفته امیریان، در این اردوگاه‌ها دو هزار چادر برای اسکان حدود 10 هزار نفر در نظر گرفته می‌شود.

وی از فعالیت 30 پایگاه هلال احمر در مسیر زوار اربعین از ورودی استان کرمانشاه( سنقر و کنگاور) تا مرز خسروی و حتی مسیر ایلام و مرز مهران خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد 23 پایگاه ثابت و سیار و هفت پایگاه شعب مراکز شهرستان‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرار است در طول مسیر تقریبا در هر 15 کیلومتر یک اکیپ امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس و... مستقر باشد.

امیریان تعداد افرادی که در هر پایگاه آماده‌باش هستند را پنج نفر نیروی آموزش دیده و ماهر دانست و گفت: در هر پایگاه یک دستگاه خودرو نجات مجهز نیز مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز در کنار پایگاه‌ها بیمارستان‌های صحرایی هم دایر می‌شود تا در صورت نیاز بتوانیم یاری گر اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خصوص ارائه خدمات به زوار اربعین در خاک کشور عراق نیز یادآوری کرد: تولیت اصلی این امر با سازمان امداد و نجات کشور است، اما ما هم در استان آمادگی لازم را در این خصوص داریم. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار