نارضایتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تئاتر استان و درخواست فضای اختصاصی از سوی انجمن نمایش برای تئاتری ها از موارد نشست مشترک بین این دو در استان کرمانشاه بود.
کد خبر: ۵۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 27 September 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به منظور آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات حوزه تئاتر استان، نشستی را با هنرمندان این حوزه برگزار کرد.

حجت الاسلام رحیم جعفری طی این نشست خطاب به هنرمندان تئاتر استان گفت: ما برای یک تساوی نه عدالت اینجا هستیم. ما همیشه مورد هجمه هنرمندان انجمن های مختلف قرار می گیریم که چرا فقط انجمن تئاتر را می بینید و هنرمندان تئاتر را پشتیبانی مالی می کنید؟
انجمن های دیگر هم انتظار حمایت از ما دارند

وی افزود: نباید شما هنرمندان تئاتری توقع داشته باشید که ما شما را همیشه حمایت کنیم، انجمن های دیگری هم هستند به طور مثال انجمن عکاسان کرمانشاه درخواست یک میلیون تومان جهت چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه از ما داشتند؟ یعنی با یک میلیون تومان کتاب نفیسی چاپ می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه، شما هنرمندان نباید هنر را دولتی وابسته به دولت کنید، تاکید کرد: شما باید تولید هنر کنید و آنقدر قوی کار کنید که خودتان تولید سرمایه کرده و اسپانسر به سراغ شما بیاید! هنر را دولتی و وابسته به دولت نکنید

وی خاطرنشان و تاکید کرد: فرهنگ و هنر را وابسته به دولت نکنید. شما باید منتقد و صدای مردم باشید و متناسب با فضای روز جامعه کار کنید.

جعفری تصریح کرد: شما باید ببینید احتیاج جامعه چیست؟ مشکلات مردم را درک کنید و هنر خود را در آن قالب خلق کنید.

وی با اشاره به جشنواره تئاتر در استان کرمانشاه و ابراز نارضایتی از این جشنواره گفت: من کارهای جشنواره را دیدم و  واقعا در سطح ضعیفی برگزار شد و کارها به جای اینکه پیشرفت 
کنند پسرفت کرده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: من این نقد را از اداره کل شروع می کنم و باید کارمان را درست انجام دهیم، نظارت را درست انجام دهیم و بعد انتقادم  به شما است.

وی تاکید کرد: من قصد توهین و اعتراض به شخص یا گروه خاصی نداشتم و  فقط از وضعیت تئاتر استان کرمانشاه بسیار گله مند هستم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار