رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کار دامپزشکی کاری سخت و تاثیرگذار در اقتصاد و سلامت جامعه است و کار دامپزشکی بیشتر در روستاها و عشایر و دور از دید مسئولان است و متاسفانه مسئولان عمدتا از وظایف خطیر و مهم دامپزشکی بی اطلاع هستند.
کد خبر: ۵۰۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 14 October 2017
 رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دامپزشکی ضمن بازدید از اداره کل دامپزشکی استان با مسئولان این اداره کل دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر نادر پرور در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور جناب آقای دکتر عبدالرضا مصری رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره ای به تاریخچه شکل گیری تشکیلات دامپزشکی داشت و افزود: دامپزشکی در کشور بالغ بر 90 سال است که ارائه خدمت می کند و تشکیلات اداری دارد.

این مقام مسئول ضمن بیان اهداف و مسئولیت های خطیر سازمان دامپزشکی در حوزه های اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه اظهار داشت: 50 درصد از بیماری ها در انسان از طریق مصرف دام و فرآورده های خام دامی آلوده منتقل می شود و دامپزشکی با انجام برنامه های مراقبت، پایش، مبارزه، پیشگیری و کنترل این بیماری ها در حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی نقش بسیار تاثیر گذاری دارد و با توجه به قرار گرفتن دامپزشکی در صف مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان ودام تقویت این عرصه به کاهش  چشمگیر هزینه های درمانی مردم منجر خواهد شد.

دکتر پرور با بیان نقش اقتصادی دامپزشکی خاطرنشان کرد: تلاش های همکاران ما در دامپزشکی در حوزه مقابله، پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل که بعنوان مهمترین تهدیدات این سرمایه گذاری محسوب می شوند در افزایش اشتغال و سرمایه گذاری در این حوزه خصوصا ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مصری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی و هفته دامپزشکی و تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل سخت کوش دامپزشکی اظهار داشت: سختی کار در دامپزشکی مثال زدنی است و تقویت جایگاه دامپزشکی تقویت بهداشت و سلامت جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب قانون برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت های و زحمات دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت جامعه بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل در تدوین برنامه ششم توسعه شخصا به تصویب برنامه های دامپزشکی کمک کردم و هرجا که لازم باشد مجمع نمایندگان استان حامی دامپزشکی خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با توجه به مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در سال 95 به استان کرمانشاه در خصوص کنترل بیماری های تب مالت و تب برفکی قول مساعد داد که پیگیری های لازم برای تخصیص باقیمانده اعتبارات دامپزشکی بعمل خواهد آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار