مديركل دفتر جذب و حمایت از سرمايه گذاری استانداری کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری خارجی یک کالای لوکس است.
کد خبر: ۵۲۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 08 November 2017
به گزارش خبرگزاریی تابناک به نقل از ایسنا ، شریف خسروی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه که امروز (17 آبان) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه 
سرمایه‌گذاری خارجی هنوز به عنوان یک کالای لوکس تلقی می‌شود، اما برای رونق اقتصاد و سرمایه‌گذاری در استان باید به سمت استفاده از سرمایه‌های خارجی برویم.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در درجه اول نیازمند بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در انجام امور است.

مديركل دفتر جذب و حمایت از سرمايه گذاری استانداری کرمانشاه همکاری دستگاه‌های اجرایی و مسئولیت پذیری آنها برای جذب سرمایه‌های خارجی را نیز ضروری دانست.

خسروی با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران داخلی با سرمایه‌گذاران خاجی در ارتباط هستند، یادآوری کرد: می‌توانیم از این مسیر هم تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی برقرار کنیم.

 علی محمدی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در خصوص اقداماتی که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده، از شناسایی 40 فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی حدود یک ماه اخیر خبر داد که 18 مورد آنها در سایت سازمان سرمایه‌گذاری خارجی وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: قرار است این فرصت‌ها به سفارت‌های ما در سایر کشورها و همچنین در همایش‌های بین‌المللی سایر کشورها معرفی شود تا بتوانیم برای آنها بازاریابی و جذب سرمایه‌گذار کنیم.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: به علاوه کتاب مشوق‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری استان  نیز به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی چاپ شده است.

محمدی در ادامه توجه به پنجره واحد سرمایه‌گذاری را نیز راهی برای تسهیل در جذب سرمایه‌های خارجی در استان دانست و اظهار کرد: پنجره واحد از سال 89 تشکیل شد و تا سال 94 نیز مدیریت آن با استانداری بود.

وی با بیان اینکه پنجره واحد در این سال‌ها فعالیت چشمگیری نداشته است، افزود: باید پنجره واحد را به کانونی برای مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کنیم.

این مسئول همچنین بر لزوم تشکیل کمیته تامین منابع مالی در استان تاکید کرد که بتوان در قالب این کمیته اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های دولتی و بخش خصوصی را تامین کرد.

محمدی با اشاره به محدودیت منابع دولتی، یادآوری کرد: باید به دنبال تامین منابع مالی از راه‌های جدید باشیم که رایزنی‌هایی هم در این خصوص با سازمان بورس کشور انجام شده است. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار