مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: 641 روستا در مناطق زلزله زده استان تحت پوشش برنامه های پایش و بررسی دامپزشکی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 29 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر نادر پرور در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد تیم های پایش و اکیپ های دفن بهداشتی و ضدعفونی لاشه های دام، طیور و آبزیان تلف شده در مناطق زلزله زده استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در مجموع در طول این مدت 641 روستا تحت پوشش برنامه های پایش و بررسی قرار گرفته اند، اظهار داشت: همچنین 369 روستا در این مناطق نیز دارای دام تلف شده بوده و تحت پوشش برنامه دفن بهداشتی قرار گرفته اند.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای وقوع زلزله و شروع به کار اکیپ های دامپزشکی تاکنون 10 هزار و 509 راس دام سبک و همچنین 318 راس دام سنگین به صورت کاملا بهداشتی توسط این اکیپ های دامپزشکی دفن بهداشتی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص عملیات درمانی دامپزشکی در مناطق زلزله زده نیز تصریح کرد: بالغ بر 63 هزار و 398 راس دام سبک و همچنین یک هزار و 45 راس دام سنگین توسط اکیپ های دامپزشکی به طور کاملا رایگان ویزیت و درمان شدند.

دکتر پرور با اشاره به تخریب تعداد زیادی از استخرهای مجتمع پرورش ماهیان سردابی منطقه ریجاب افزود: 700 هزار قطعه ماهی سردابی تلف شده نیز در این مدت به صورت کاملا بهداشتی دفن شد.

وی از ضدعفونی مناطق دارای دام، طیور و آبزیان تلف شده تلف شده به وسعت  150 هزار و 136 متربع خبر داد و گفت: اکیپ های دامپزشکی همچنین 4 هزار و 885 قطعه طیور تلف شده نیز به صورت بهداشتی دفن کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین 75 راس دام سبک و 22 راس دام سنگین نیز که دچار شکستگی های زیادی شده و غیرقابل درمان بودند به کشتارگاه اعزام شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار