دبیر کمیته درمان سکته حاد مغری بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از امکان درمان بیماران سکته حاد مغزی در صورت مراجعه زودهنگام به این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 03 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر پیام ساری اصلانی ، با اشاره به امکان درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، گفت: چنانچه

فرد بیمار در زمان طلایی یعنی ۴.۵ ساعت پس از بروز علائم سکته مغزی به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کند، به راحتی می‌تواند تحت درمان قرار گیرد.

ساری اصلانی کج شدن صورت و سنگین شدن دست و پا و بروز علائم حاد عصبی و کج شدن و سنگین شدن زبان و اختلال در تکلم را از جمله علائم بروز سکته حاد مغزی عنوان کرد.

وی افزود: در این روش درمانی با تزریق دارویی خاص به بیماران، علائم بروز سکته در فرد از بین می‌رود و سکته رفع می‌شود و یا با گذشت سه ماه از بروز سکته روند درمان او بهنسبت سایر بیماران سکته مغزی بهتر است.

ساری اصلانی با بیان اینکه تزریق این دارو برای هر فردی توصیه نمی‌شود، گفت: افرادی که با علائم سکته مغزی مراجعه می‌کنند از آن‌ها سی تی اسکن گرفته شده و در صورتی کهخونریزی نداشته و علائم سکته ناشی از وجود لخته خون در رگ باشد، دارو برای فرد تزریق می‌شود.

وی افزود: همچنین در بحث تزریق این دارو سن فرد هم لحاظ شده و معمولا این دارو برای افرادی بالای ۸۰ سال تجویز نمی‌شود، چون احتمال خونریزی مغزی وجود دارد.

ساری اصلانی تصریح کرد: شرایط دیگری هم برای تزریق این دارو وجود دارد که با لحاظ آن‌ها این دارو برای افراد بیمار تزریق می‌شود.

دبیر کمیته درمان سکته حاد مغزی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: تزریق این دارو در بیماران واجد شرایط نیز در ۳۰ درصد موارد با موفقیت همراه است و در برخیموارد می‌تواند منجر به بروز عوارض شود.

ساری اصلانی تصریح کرد: این بسیار ارزشمند است که با تزریق این دارو بتوانیم یک سوم بیماران سکته حاد مغزی را نجات دهیم.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته این روش درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه به کار گرفته می‌شود، گفت: طی این مدت تاکنون ۷۰ تا ۸۰ مورد تزریق موفق داشته‌ایم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار