مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۸۹۷ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه رخ داد.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 08 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد فروزی، اظهار کرد: سال گذشته کرمانشاه ۲۸۹۷ زمین لرزه در استان داشتیم که بزرگترین آن‌ها زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ساعت۲۱ و ۴۸ دقیقه ۲۱ آبان در حوالی ازگله بود.

وی ادامه داد: از مجموع زلزله‌های سال گذشته استان ۶۸ مورد در بهار، ۸۱ مورد در تابستان، ۱۵۰۰ مورد در پاییز و ۱۲۴۸ مورد در زمستان رخ داده است.

به گفته فروزی، بیشترین لرزه‌خیزی استان در سال گذشته به ترتیب مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین، تازه آباد، سومار و کوزران بوده است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه تعداد زمین‌لرزه‌هایی که پس از زلزله ۲۱ آبان تاکنون در کرمانشاه رخ داده را ۲۸۴۶ مورد اعلام کرد که عمدتا در سرپل ذهاب، قصرشیرین وتازه آباد رخ داده و پس لرزه‌های زلزله اصلی ۷.۳ ریشتری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۵۶ مورد زمین لرزه در استان رخ داده که بزرگترین آن‌ها ساعت ۱۳ و پنج دقیقه روز ۱۲ فروردین و با بزرگی ۵.۳ ریشتر درحوالی سرپل‌ذهاب بود.

فروزی اشاره‌ای هم به زمین‌لرزه‌های سال ۹۵ استان کرمانشاه داشت و تاکید کرد: سال ۹۵ در مجموع ۲۹۰ مورد زلزله در استان داشتیم که بزرگترین آن‌ها ساعت ۱۵ روز ۲۲ خردادبا بزرگی ۳.۸ ریشتر در حوالی تازه‌آباد رخ داد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه بیشترین فعالیت لرزه‌ای استان در سال ۹۵ را نیز مربوط به شهرستان‌های صحنه و پاوه دانست.

فروزی با بیان اینکه شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه لرزه‌نگاری غرب کشور فعال است، گفت: این شبکه استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام و کردستانرا با ۱۸ ایستگاه لرزه‌نگاری کوتاه دوره و باندپهن پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: با حمایت استانداری کرمانشاه، تجهیزات دو ایستگاه لرزه‌نگاری جدید خریداری و به زودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار