عبدالرضا مصری در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی گفت:ارائه کالاهای اساسی با ارز دولتی ایجاد تورم نمی کند چرا که قرار است کالا در اختیار مردم قرار گیرد نه اینکه پول داده شود تا دوباره شاهد تورم باشیم، اگر چنین کاری صورت گیرد اقدام بزرگی خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 10 September 2018

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: با توجه به وضعیتی که از نظر اقتصادی در کشور پیش آمده است بیشترین صدمه به قشری که حقوق ثابت دارند وارد خواهد شد زیرا تحت پوشش دستگاه های حمایتی هستند یا محدودیت درآمد دارند قطعا سفره آنها کوچکتر شده است.

وی خاطر نشان کرد:باافزایش قیمت ها قشرهایی 100 درصد آسیب می بیننداز جمله کارکنان دولت، بازنشستگان، کارگران، رزمندگان معسر، مددجویان بهزیستی  هستند که قطعا صدمه می بینند، دولت باید در چنین مواقعی کمک های ویژه ای ارائه دهد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت:ببرای جبران افزایش قیمت ها چند نوع کار می توان انجام داد،یکی ازاین روش ها همان پیشنهاد مجلس است، نمایندگان پیشنهاد داده اند که کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و وسایل بهداشتی برابر قیمت قبلی یا کمی ارزانتر به دست همه مردم برسد، اما دولت در نظر دارد بسته های غذایی در قالب کارت به اقشار آسیب پذیر نه به همه جامعه داده شود که وضعیت تورم ترمیم شود.

مصری تصریح کرد:اقلام باید با قیمت رسمی در اختیار افراد قرار گیرد یا رایگان باشد، اگر به قیمت رسمی و در سطح گسترده تر ارائه شود یقینا کاهش تورم را رقم می شوند اما اگر محدود ارائه شود ممکن است ایجاد احساس تعارض و تبعیض در جامعه پا بگیرد بنابراین باید همه جوانب این کمک ها دیده شود.

به گفته این نماینده،برخی ها می گویند نباید این کمک ها مانند یارانه نقدی به همه افراد اختصاص یابد، اما وقتی قرار است به کالاهای اساسی ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص پیدا کند باید دراختیار همه مردم قرار گیرد، این حق همه مردم است.

وی تاکید کرد: نباید کالاهای اساسی با ارز دولتی تنها در اختیار افراد خاص قرار گیرد، در شرایطی که کالای وارداتی با نرخ بازار سیاه فروخته می شود، باید کالاهای اساسی با نرخ 4 هزار و 200 تومان برای همه اقشار فراهم شود تا ضد تورم باشد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار