معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: هدف‌گذاری برای شرکت 50 هزار نفر صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 04 August 2015

حجت‌الاسلام حسین قبادی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل در دو بخش خواهران و برادران در رده سنی بالای 18 سال خبر داد.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری برای شرکت 50 هزار نفر در استان کرمانشاه در این دوره از مسابقات انجام شده که با توجه به سابقه قرآنی مردم استان و با همکاری جامعه قرآنی، تعامل دستگاه‌های متولی این اقدام به‌طور کامل محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این مسابقات از تاریخ 22 تیرماه سال‌جاری آغاز شده، گفت: ثبت‌نام هم‌چنان تا پایان مردادماه ادامه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم از تاریخ یکم تا پانزدهم شهریورماه سال‌جاری در سراسر استان کرمانشاه برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

به گفته قبادی، برگزیدگان مرحله استانی نیز در مرحله کشوری و در نهایت مرحله بین‌المللی حضور می‌یابند که مرحله استانی این مسابقات نیز در کرمانشاه در بازده زمانی یکم مهرماه لغایت پانزدهم آبان به‌مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات در نیمه دوم آذرماه سال‌جاری برپا می‌شود، افزود: امسال در این دوره از مسابقات کیفیت بیشتر مورد توجه قرار گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از برگزاری این رقابت‌ها را توسعه فرهنگ و زندگی قرآنی در سطح جامعه و ترویج زندگی دینی اسلامی عنوان کرد.

این مسئول رسالت مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را رسیدگی به امور موقوفات، توجه به مباحث قرآنی به‌ویژه مسابقات قرآن کریم و رسیدگی به امور بقاع متبرکه دانست.

قبادی یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بین تمام اقشار جامعه به‌طور مطلوب برگزار شده و اداره‌کل اوقاف کرمانشاه نیز در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار