دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی صنایع هوایی و فضایی کشور گفت: داشتن مجوز پهپاد پرنده و استفاده از آن در داخل و خارج از کشور، می‌تواند اشتغال پایدار را برای صاحب آن به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 02 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،حامد سعیدی ، اظهار داشت: در 147 دوره مقررات فناوری هوایی ایمنی پرواز و نخستین دوره در محوطه دانشگاه رازی کرمانشاه آموزش و توضیحات لازم در خصوص موارد قوانین آزمون، سنسورهای پرواز، کاربردهای پهپاد در حوزه‌های کشاورزی، سمپاشی، امداد و نجات، مدیریت بحران، زلزله، نقشه‌خوانی هوایی، مشکلات اختلالات رادیویی و پروازهای مجازی که پرنده باید داشته باشد آموزش داده شد.

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی صنایع هوایی و فضایی کشور افزود: در این دوره 75 نفر از استان‌های کردستان، خوزستان، قزوین، زنجان و کرمانشاه ثبت‌نام کردند، که از 50 نفر آزمون به عمل آمد.

بنا بر گفته سعیدی، شرکت کنندگان توانمند ضمن پاسخ دادن به سوالات ایمنی پرواز، مراحل شکل (8) منهنی پرواز، ایمنی مقررات هوایی، پرواز دست جمعی و.. را انجام دادند.

وی تاکید کرد: کسانی که در این آزمون موفق شدند می‌توانند با ثبت مدارک خود را در سایت، پرنده را ثبت پلاک کنند، از خدمات بیمه و مجوزهای آن در داخل و خارج از کشور استفاده‌های لازم را ببرند.

سعیدی در پایان، گفت: داشتن مجوز پهپاد پرنده می‌تواند اشتغال پایدار را برای صاحب آن به همراه داشته باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار