دکتر معصومه خان‌احمدی در آستانه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، از جهاددانشگاهی به عنوان یک انکوباتور یاد کرد که در توسعه همه جانبه کشور موثر بوده‌ است.
کد خبر: ۷۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶ 07 August 2015
وی ادامه داد: رویکرد علمی، پژوهشی و فناوری در این نهاد از گذشته شروع شده و اکنون نیز روندی رو به رشد دارد.

به گفته این مسئول، جهاد دانشگاهی تفکری توسعه محور دارد و از این رو در بخش‌های مختلف از جمله ارائه مقالات و طرح‌های تحقیقاتی، نشر علم،  تولید فناوری، تربیت نیروهای توانمند برای آینده، توانمندسازی دانش‌آموختگان و خصوصا تربیت دانشجویان فعالیت قابل توجهی داشته‌ است.
 
خان‌احمدی معتقد است: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های مختلفی جهت پذیرش ماموریت‌های مهم در کشور و خصوصا در بعد  بین‌المللی دارد.
 
سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از افتخارات بین‌المللی جهاد دانشگاهی نیز یاد کرد و افزود: حوزه سلول‌های بنیادی نگین درخشان فعالیت‌های بین‌المللی علمی جهاددانشگاهی است.

وی تصریح کرد: به علاوه این نهاد در بعد بین‌المللی در حوزه  آموزش، پژوهش و فناوری و دیپلماسی علم و فناوری نیز فعالیت‌های قابل قبولی داشته‌ است.

خان‌احمدی در ادامه از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی نیز یاد کرد که  از ابتدا در گسترش فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها نیز نقش موثری داشته‌ است.

وی در ادامه به تاسیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز به عنوان یکی از فعالیتهای مهم جهاد دانشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: پارک علم و فناوری کرمانشاه بر پایه این چشم انداز ترسیم شده که در آینده نزدیک بتواند کانون توسعه تکنولوژی استان باشد. این ساختار می تواند یا شکل دهی یک ساختار پشتیبانی جمعی به ایجاد سیمای شهری جذاب در استان کمک کند و در ایجاد فرهنگ نوآوری، کارآفرینی، همکاری و همگرایی، به خدمت گرفتن فناوری در جهت بازار و ... نقش فعال داشته باشد.
 
سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه این مرکز می‌تواند در توجه به بازدهی ثروت از علم و تغییر سرمایه‌گذاری از بخش کشاورزی به خدمات اثرگذار باشد، گفت: موفقیت پارک علم و فناوری در دستیابی به این چشم اندازها به مولفه‌های مختلفی از جمله مراکز تحقیق و توسعه توانمند، خروج علوم با قابلیت تجاری سازی از دانشگاه ها و امکانات و بازار بالقوه و سطح توانمندی منطقه نیاز دارد و نگاهی به کل کشور نشان می دهد در مناطق با تمرکز بالای این مولفه ها، پارک ها موفق تر عمل کرده اند.
 
خان‌احمدی گفت:  در مجموع جایگاه فرا بخشی پارک علم و فناوری کرمانشاه، بهره مندی از زیرساخت ها در اکثر شهرستانها( 9 شهرستان استان)، وجود قوانین و اختیارات ویژه  مطابق قانون های حمایتی سایر پارک ها، تعریف نقش ویژه در سطح ملی( کارگزاری کمیته تایید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمانشاه، کارگزاری صدور خدمات دانش‌بنیان به کشور عراق و مرجعیت منطقه ای مالکیت فکری)، پوشش خدمات آموزشی و تخصصی در حوزه کسب و کار، وجود صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در مجموعه پارک، تخصیص منابع مالی برای حمایت از طرح‌ها و ... می تواند شتاب معنا داری در برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان ایجاد کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار