مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: ۴۴۵ میلیون دلار کالا در پنج ماه امسال از گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه صادر شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 08 September 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات کرمانشاه، محسن مصطفائی اظهار داشت: در پنج ماه نخست امسال 445میلیون و 300 هزار دلار کالا از گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان، پاوه و بازارچه‌های مرزی پرویزخان و شوشمی صادر شده است.
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه وزن کالاهای صادر شده در این مدت را یک میلیون و 772هزار تن بیان کرد و افزود: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه در سال جاری نسبت به سال گذشته از حیث ارزش 36درصد و از نظر وزنی 23درصد افزایش داشته است.
مصطفائی گفت: در پنج ماه نخست امسال سایر گمرکات 568میلیون و 655هزار دلار کالا را با وزن یک میلیون و 330هزار تن از طریق مرزهای استان به خارج از کشور صادر کرده‌اند که در مجموع یک میلیارد و 14میلیون دلار کالا از کرمانشاه خارج شده است.
وی مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های استان کرمانشاه را از ابتدای امسال تاکنون با رشد چهار درصدی در وزن و رشد 11درصدی در ارزش بیان کرد و افزود: از گمرکات استان کرمانشاه به 29 کشور دنیا صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 کشور به مجموع کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان اضافه شده‌اند.
مصطفائی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را سیمان خاکستری، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از نوع پلاستیک، حیوانات زنده از نوع گوسفند، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، کود اوره، لبنیات، تیرآهن و هندوانه عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای صادراتی از استان کرمانشاه به کشور عراق صادر می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار