معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار دُز واکسن وارد استان خواهد شد که ما ۱۳ هزار دُز را برای تکمیل نوبت دوم نیاز داریم.
کد خبر: ۹۷۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 11 July 2021

 به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سارا شاه‌آبادی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت: محموله جدیدی از واکسن سینوفارم تا آخر وقت امروز (یکشنبه، ۲۰ تیرماه) برای تکمیل نوبت دوم، وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: این واکسن‌ها برای تکمیل نوبت دوم افراد بالای ۷۰ سال در شهرها، ۶۰ سال در روستاها، بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص که نوبت اول را دریافت کردند؛ تزریق خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: اگر واکسن به تعداد کافی در اختیار دانشگاه قرار گیرد به احتمال زیاد واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ تا ۷۰ سال هم در این هفته آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک‌میلیون دُز واکسن سینوفارم وارد کشور شده و حدود ۲ تا ۲.۵ درصد به استان کرمانشاه تعلق دارد بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دُز واکسن وارد استان خواهد شد که ما ۱۳ هزار دُز را برای تکمیل نوبت دوم نیاز داریم.

شاه‌آبادی ادامه داد: مردم به هیچ عنوان به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند، بهورزان و مراقبان سلامت تماس می‌گیرند یا از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر واکسیناسیون برای گروه جدید اعلام شود در سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا (Salamat.gov.ir) امکان ثبت‌نام است و در استان با راه‌اندازی مجهزترین پایگاه‌ها امکانات خوبی برای اینکه ازدحامی صورت نگیرد، ایجاد شده است.

شاه‌آبادی در ادامه در خصوص تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا، گفت: اولین محموله واکسن آسترازنکا اواخر فروردین‌ماه وارد استان شد و سه ماه بعد از تزریق نوبت اول موعد دوم است، بنابراین هنوز موعد نوبت دوم نرسیده و بنا بر پیگیر‌های صورت گرفته طی روز‌ها و هفته‌های آینده این نوع واکسن وارد خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار