مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۲ ماهه سال‌جاری ۱۳۲ کلاه ایمنی در بین راکب موتورسیکلت پس از برگزاری دوره آموزشی توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱ 28 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید شهرام کهریزی پیش از ظهر امروز سه شنبه (هشتم خردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۲۶۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی برای راکبین موتورسیکلت در شهرستان برگزار شده و پس از کسب آموزش‌های لازم کلاه ایمنی ۱۳۲ عدد کلاه ایمنی به راکبین اهداء شده است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به نقص فنی سیستم روشنایی موتور سیکلت های روستایی برای اولین بار در کشور این اداره‌کل با تهیه چراغ جلو و چراغ خطر برای موتوسیکلت‌ها در روستاهای هدف نسبت به تعمیر و تعویض چراغ‌های موتور سیکلت‌ها اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: اولویت برگزاری کلاس‌های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی در روستاهایی بود که بیشترین آسیب‌دیدگی موتورسیکلت‌ سواران و تردد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجرا شده است.

کهریزی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها گفت: با توجه به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی برای راکبین موتورسیکلت کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل با همکاری پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی و... اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با رویکرد کاهش تصادفات می‌کند.

وی در پایان افزود: طی ۲ ماه سال‌جاری یک هزار و ۵۴۰ برچسب شبرنگ بر روی موتورسیکلت ها و یک هزار و ۶۰۰ برچسب روی ادوات کشاورزی نصب شده و در هر مرحله برگزاری کلاس های آموزشی ۶۵ نفر ساعت راکبین ادوات کشاورزی شرکت کرده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار