دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کنگاور گفت: ۱۰۰ قلیان‌ جمع‌آوری شده از مراکز عرضه قلیان، با هدف کنترل و مبارزه با دخانیات در این شهرستان معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ 01 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، علی اسدی یادگار روز جمعه در حاشیه معدوم سازی قلیان‌های جمع‌آوری شده افزود: اجرای طرح برخورد با عرضه قلیان در کنگاور ادامه دارد و ممنوعیت عرضه قلیان همچنان پا برجاست و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته برابر تصمیم کارگروه سلامت تعداد ۱۰۰ عدد قلیان و متعلقات آن توسط سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان و اداره اماکن از ۱۰ واحد صنفی جمع‌آوری و چند واحد صنفی نیز توسط اداره اماکن پلمپ شد.

دادستان شهرستان کنگاور افزود: با کمال تاسف در شرایط کنونی قبح مصرف قلیان در بین خانواده‌ها از بین رفته و مصرف آن رایج شده است، در حالیکه قلیان به دلیل ورود حجم بالای دود به بدن بیشتر از سیگار می‌تواند اثرات منفی بر سیستم تنفسی و سلامت انسان بر جای بگذارد، بنابراین مقابله با مصرف دخانیات و قلیان نیازمند فرهنگ سازی در ابعاد مختلف است.

اسدی گفت: همچنین با توجه به محدودیت ساختار بازرسی و نظارتها، از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده واحدی که اقدام به عرضه قلیان می کند، مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ برای برخورد قانونی با آنها، اطلاع رسانی کنند.

حسین رستمی رئیس اداره اماکن و اطلاعات کنگاور نیز گفت : با واحدهای صنفی متخلف که قلیان عرضه می‌کنند اتمام حجت شده و برابر قانون کارگروه سلامت شهرستان علاوه بر ضبط قلیان‌ها، واحدهای صنفی متخلف پلمپ و در صورت تکرار مجدد پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار