مدیرکل عشایر کرمانشاه:
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر شهرستان صحنه با 270 هزار رأس دام و با تولید سالانه سه‌هزار و 600 تن گوشت قرمز سهم عمده‌ای در تولیدات دامی استان کرمانشاه ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،علی‌اشرف آزادی امروز  با اشاره به نقش بسزای عشایر استان در تولید فر‌آورده‌های دامی و اقتصادی، اظهار داشت: 14 هزار و 109 خانواده با جمعیت 80 هزار نفر از 14 ایل، عشایر استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان صحنه سالانه سه‌هزار و 600 تن گوشت قرمز تولید می‌کنند، ادامه داد: شهرستان صحنه با داشتن 270 هزار رأس دام سهم عمده‌ای در تولیدات دامی از جمله گوشت، شیر، روغن حیوانی، الیاف و... دارند.

به گفته مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه، عشایر صحنه حدود 914 خانوار جمعیت از 14 هزار خانواده عشایر کل استان کرمانشاه، بخش مهمی از عشایر استان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات مبلغ صد میلیون تومان برای آبرسانی به عشایر اختصاص داده شد که امسال باید به این مبلغ درصدی اضافه شود.

آزادی گفت: ازابتدای سال‌جاری تاکنون با به‌کارگیری 35 دستگاه کامیون تانکردار روزانه بیش از یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم برای مصرف شرب خانوار و دام بین بیش از پنج هزار خانوار عشایر توزیع شده است.

وی به تعمیر و مرمت بیش از 200 کیلومتر راه و گذرگاه‌های عشایر در 6 ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برای دسترسی عشایر به مراتع و اطراقگاه‌ها باید راه‌های استان مرمت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار