رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین گفت: سراب هرسین آب شرب ۱۲ هزار و ۴۰۰ مشترک را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۴۵۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 02 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، ساسان افضلی‌کیا اظهار داشت: سراب هرسین آب شرب 12 هزار و 400 مشترک را تأمین می‌کند و حجم آب این سراب تأمین‌کننده آب شرب این شهرستان است و مازاد آن صرف امور کشاورزی می‌شود.

اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین با اشاره به اینکه تاکنون تمام مراحل مطالعه، ارزیابی و جانمایی نصب تصفیه‌خانه آب شرب هرسین انجام‌ شده گفت: در صورت تأمین اعتبار 70 میلیارد ریالی عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه آب اضطراری هرسین به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با وجود بارندگی‌هایی که حتی از نظر حجم و میزان بارش از سال گذشته نیز بیشتر بود شاهد به وجود آمدن مشکل کدورت آب شرب این شهرستان نبودیم گفت: سالم بودن آب شرب شهری هرسین را وزارت بهداشت همچنین تأیید کرد.

افضلی‌کیا با اشاره به اینکه در راستا تمهیدات مناسبی از جمله به روزرسانی یک سیستم اضطراری که از قبل نصب شده بود در دستور کار قرار گرفت عنوان کرد: در طی این مدت نسبت به اخذ قرارداد با پیمانکار بهره‌ور اقدام و راهوری این سیستم را به پیمانکار تحویل دادیم.

وی با بیان اینکه در اواخر سال 95 با توجه به وضعیتی که پیش‌بینی شد و با توجه به رقم بالای پروژه اجرایی با یک مشاور اخذ قرارداد نمودیم بیان کرد: مشاور اکنون در حال فعالیت و مشخصات طرح را طراحی نموده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان هرسین با اشاره به برگزاری مناقصه طرح افزود: در این رستا یک فراخوان در سطح کل کشور داده شد و با وجود اینکه 8 شرکت اسناد را تحویل گرفتند اما تنها دو شرکت پاسخ ما را دادند در حالی که از لحاظ قانون مناقصات باید حداقل 3 شرکت در این پروژه دخیل باشند تا امکان بازکردن پاکتها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 این طرح تجدید مناقصه شد گفت: در دو هفته گذشته برنده مناقصه مشخص شده و روند کارهای اداری ابلاغ قرارداد در حال طی شدن است و تا هفته آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای به روزرسانی سیستم تصفیه خانه قبلی اسفند ماه سال گذشته از طریق منابع داخلی حدود یک میلیارد ریال هزینه شد گفت: امسال نیز با توجه به بارش و افزایش کدورت خود آب سراب هرسین اما با این به روزرسانی آب این سراب را در حد استاندارد و قابل شرب رساندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار