ریئس پلیس راه استان گفت: برخورد لاستیک با بدنه خودرو به دلیل کج بون گلگیرها و فاصله کم با لاستیک، ضعیف بودن فنرها و همچنین سر خوردن روی جاده های خاکی و سنگلاخی از عوامل بروز کندگی عاج هستند، لذا ضمن بررسی فاصله بین لاستیک و گلگیر از حرکت با سرعت زیاد در جاده های غیر آسفالته اجتناب کنید.
کد خبر: ۴۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" به رانندگان توصیه کرد: اشیایی را که به لاستیک خودرو صدمه وارد می کنند از بین شیارهای رو به لاستیک خارج کنید، وجود اشیایی نظیر سنگ یا میخ در ناحیه آج باعث پنچری یا ترکیدن تایر می شود همچنین از برخورد تایر با موانع مختلف نظیر سنگ، جدول خیابان و... به شدت پرهیز کنید، صدمات ناشی از برخورد با مانع به سرعت قابل رویت نیست و به صورت پارگی منطقه ای لایه های بدنه از داخل ایجاد می شود،در انتهای عمق شیار آج نواحی مشخصی از تایر، برآمدگی های وجود دارند که به آن شاخص سایش آج (TWI) گفته می شود، هرگاه سطح آج تایر یکسان و همسطح شد باید نسبت به تعویض تایر اقدام کرد. به عبارت دیگر در این حالت عمر مفید تایر پایان یافته است و باید با تایر نو جایگزین شود.و هرگز از روی اجسام داغ و یا تیز و برنده عبور نکنید تا از دریده شدن و صدمه دیدن تایر پیشگیری شود.

این مقام انتظامی سپس پیرامون تایرهای مورد استفاده در یک محور افزود: رانندگان محترم هیچ گاه تایرهای رادیال و زاپاس را بر روی یک محور قرار ندهند، همچنین هیچگاه از ترکیب تایر رادیال در محور جلو و تایر زاپاس در محور عقب استفاده نکنید، دقت کنید که اندازه تایرهایی که بر روی یک محور قرار می گیرند، کاملاً مشابه باشند، از به کار بردن تایر نو با یک تایر کهنه بر روی یک محور پرهیز کنید، از استفاده زنجیر چرخ برای مدت طولانی خودداری کنید تا از آسیب رسیدن به دیواره تایر جلوگیری شود، از مواد شوینده یا براق کننده که دارای مواد شیمیایی یا مشتقات نفتی هستند، برای تمیز یا براق کردن تایر استفاده نکنید، از طرفی در اثر تماس تایر با نفت، بنزین، روغن، گریس یا مواد شیمیایی ممکن است ناحیه ای که در تماس با این گونه مواد بوده در حرکت و یا هنگام اعمال ترمزهای ناگهانی دچار سایش غیر عادی شود، از سالم بودن تایر زاپاس اطمینان حاصل کرده و فشار باد و عمق آج آن را چک کنید، سایش غیر عادی تایر را فوراً مورد بررسی قرار دهید فشار باد تایر و تنظیمات سیستم فرمان را چک کنید و مطمئن شوید که تایرها به طرز صحیحی می چرخند. نحوه رانندگی بسیار مهم است از شتاب گیری، ترمزگیری و فرمان دادن های ناگهانی اجتناب کنید.

رئیس پلیس راه استان در خاتمه پیرامون افزایش عمر مفید و یکنواختی سایش تایر، به رانندگان پیشنهاد می کنند تا بر اساس روش خاصی موقعیت تایرها را روی شاسی خودرو تغییر دهند. زمان جابه جایی که توسط آن ها معرفی شده متفاوت و بین 5 تا 10 هزار کیلومتر است، لازم به ذکر است، تایرهایی با گل جهت دار یا نامتقارن را نباید جابه جا کرد یا با توجه به جهت حرکت نسبت به جابه جا کردن آن اقدام کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار