سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری بر تلاش جهت احیای سنت حسنه قدیمی مردم استان در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 08 October 2015
سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری بر تلاش جهت احیای سنت حسنه قدیمی مردم استان در  پذیرایی از زائرین عتبات عالیات تاکید کرد.

به گزارش تابناک به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ امیرشاه آبادی در جلسه ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ره) که با حضور جمعی از مدیران ذیربط در محل سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد،افزود: باید تمامی کارهای مربوط به اربعین با محوریت مردم انجام شود زیرا خوشبختانه ظرفیت های مناسبی در این راستا وجود دارد که می تواند به عنوان مبنا مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به هفته امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بالاترین امربه معرف توجه به سنت های قدیمی در مراسم سوگواری است لذا باید تلاش کنیم تا سنت های قدیمی در برگزاری سوگواری به فرهنگ تبدیل شود زیرا این موضوع اثربخشی در تمامی جوانب زندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین ضرورت دارد که سنت های قدیمی در نوع رفتار مردم در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات احیاء گردد و مردم به این سمت سوق داده شوند.

سرپرست معاونت سیاسی وامنیتی استانداری در ادامه با تاکید بر بکارگیری نهایت تلاش ها جهت ایجاد بسترهای لازم در اسکان و اقامت زائرین اربعین حسینی(ع) در استان کرمانشاه، گفت: همه دستگاه های اجرایی ذیربط وظیفه دارند که نهایت اهتمام و جدیت خود را برای پذیرایی و اسکان مطلوب زائرین اربعین بکار گیرند و با این کار دعوت به کار خیر را سرلوحة کاری خود قرار دهند.

شاه آبادی گفت: در سال گذشته که استان کرمانشاه در پذیرایی و تردد زائرین اربعین حسینی(ع) نقش ویژه ای داشت، امسال هم باید با استفاده از تجارب و آسیب شناسی مشکلات سال گذشته بهترین برنامه ها و اقدامات در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: موضوع تردد زائر در اربعین حسینی(ع) از مرزهای استان توسط شورای امنیت ملی کشور در دست بررسی است و اگر تردد زائر از مرز خسروی به تصویب رسید باید تمامی امکانات و ظرفیت ها برای تحقق این مهم آماده باشند و اگر هم به تصویب نرسید در تردد زائر به عنوان استان معین عمل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: کمیته اطلاع رسانی و مشارکت مردمی این ستاد باید با تشکیل میزگردهای تخصصی در صداوسیما با حضور اساتید و افراد صاحب نظر، زمینه و بسترهای لازم را برای سپردن کارها و اقدامات به مردم فراهم کند.

شایان ذکر است کمیته های اطلاع رسانی و مشارکت های مردمی، بهداشت و درمان، اسکان و تغذیه، امنیتی و انتظامی، زیرساخت، سوخت و حمل و نقل و فرهنگی و آموزشی از جمله کمیته های تشکیل شده از سوی ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) در استان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار