مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از راه اندازی یک موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات در اطراف کنسولگری عراق در کرمانشاه و در محل مسجد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این موکب با توجه به ازدحام زائرین در این محل شروع به فعالیت کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 25 November 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از راه اندازی یک موکب برای خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات در اطراف کنسولگری عراق در کرمانشاه و در محل مسجد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این موکب با توجه به ازدحام زائرین در این محل شروع به فعالیت کرده است.

حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای خدمات‌رسانی به زائرین عتبات عالیات در بقاع پنج امامزاده استان کرمانشاه تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده است.

حسینی اراکی افزود: بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم کنگاور، امامزاده ابراهیم تاق بستان، امامزاده باقر بیستون، امامزاده حسن حمیل و قاضی‌وند اسلام آبادغرب آماده پذیرایی از زائرین عتبات عالیات در آستانه اربعین هستند که در امامزاده باقر بیستون علاوه بر اسکان، کار اطعام زائرین نیز انجام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: علاوه بر آماده سازی آستان مقدس این پنج امامزاده برای اسکان زائران عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی، چندین موکب نیز برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران حسینی در نظر گرفته شده که یکی از این موکب ها که موکب حضرت سید الشهدا (ع) نام دارد  بعد از پلیس راه کرمانشاه- خسروی مستقر شده و در زمینی به وسعت 30 هزار متر ظرفیت روزانه اسکان سه هزار نفر و اطعام پنج هزار نفر را دارد.

حسینی اراکی افزود: قرار بود موکب های آماده شده برای خدمت رسانی به زائران کار خود را از پنج روز مانده تا اربعین آغاز کنند که با تصمیمات گرفته شده این اتفاق 15 روز قبل از اربعین عملیاتی شده است.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکنون 30 هزار نفر از زائران عتبات عالیات به موکب سید الشهدا(ع) آمده اند.

حسینی اراکی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همچنین در راستای خدمت رسانی به زائرین کرمانشاهی عتبات عالیات به مناسبت اربعین هزار تخته پتو و 20 میلیون تومان نیز برای خدمت رسانی مطلوب به انان در کشور عراق در نظر گرفته است.

وی در ادامه از آغاز بکار یک موکب برای خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات در محدوده اطراف کنسولگری شهر کرمانشاه و در محل مسجد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این موکب با توجه به ازدحام زائرین در این محل شروع به فعالیت کرده است.

حسینی اراکی همچنین از اعلام آمادگی 50 مسجد در شهر کرمانشاه برای اسکان، اطعام و خدمت رسانی به زائرین عتبات عالیات خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه پذیرایی از زائران عتبات عالیات را از آداب و رسوم کهن مردم کرمانشاه برشمرد و گفت: مردم این استان از گذشته های دور به میهمان نوازی از زائران حسینی شهره بوده اند.

حسینی اراکی سپس تجمع اربعین را نشان عظمت و قدرت تشیع دانست و گفت: در این تجمع نزدیک به پنج میلیون نفر از شیعیان حضور خواهند داشت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار