قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد
قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود بیشترین آمار ابتلا به ایدز کشور در این استان خبر داد و گفت: زنگ خطر در کرمانشاه به صدا در آمد.
کد خبر: ۳۱۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 10 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ناهید خادمی در جلسه کارگاه سلامت امنیت غذایی که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: بیماری ایدز در کرمانشاه نمود بیشتری دارد.

وی به برگزاری جلساتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: اعتیاد تزریقی، روابط  آمیزشی ناسالم و انتقال از مادر به کودک عوامل اصلی انتقال ایدز در استان کرمانشاه است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کاهش روند انتقال ایدز از طریق تزریق در کرمانشاه اشاره و بیان کرد: انتقال این بیماری در استان به روش روابط آمیزشی ناسالم افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، سن ابتلا به ایدز در کرمانشاه کاهش یافته است و مبتلایان زنان، در این استان نیز روندی افزایشی را نشان می‌دهد.

خادمی آمار مبتلا به ایدز در استان را 12 نفر در 10 هزار نفر و در شهرستان کرمانشاه را 18 در 10 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بالاترین آمار مبتلایان به ایدز در کرمانشاه است.

خادمی تاریخ شکل‌گیری کارگاه سلامت امنیت غذایی در استان کرمانشاه را سال 89 اعلام کرد و افزود: 37 جلسه در این کارگروه تا سال 95 برگزار شده که نتیجه آن 176 دستور کار، 374 مصوبه بوده است.

وی از اجرایی شدن 75 درصد از مصوبات جلسات این کمیته خبر داد و گفت: مابقی نیز به علل مختلفی از جمله کمبود اعتبار تاکنون اجرایی نشده است.

قائم مقام معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پیگیر‌های لازم در زمینه بیماری مشترک انسان و دام اشاره و بیان کرد: ساماندهی‌ کشتارگاه‌ها و سامانه حمل و نقل گوشت در این زمینه در استان انجام شده است.

وی از در نظر گرفتن 6 میلیارد تومان به منظور تست کشتار و بحث واکسیناسیون دام خبر داد و گفت: کشتار غیرمجاز دام در اماکن غیر‌بهداشتی همچون معابر عمومی دغدغه همه دست‌ اندرکاران حوزه سلامت استان است.

به گفته خادمی، توجه به کیفیت نان، برخورد جدی با فروشندگان مرغ زنده و نظارت بر آبیاری سبزیجات در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه گام‌های نخست برای تدوین سند بیماری غیر واگیردار در استان برداشته شده است، گفت: معرفی پروژ‌ه‌های ابتکاری مانند رستوران‌های سالم، غربالگری، سرطان، پروژه‌های سلامت کارکنان با معرفی سبک زندگی و تغذیه سالم در کارگاه سلامت امنیت غذایی شکل گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار