مسلم الماسی در گفتگو با تابناک:
دادستان شهرستان پاوه از پلمپ چهار رستوران و کشتارگاه شهر پاوه بدلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و پس از مهلت یک ماهه داده شده برای رفع مشکلات بهداشتی آنها خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 26 November 2017
مسلم الماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک اظهار داشت : پیرو اطلاعیه عمومی ماه گذشته (۱۳۹۶/۸/۲)خطاب به رستوران داران و کشتارگاه ها و اغذیه فروشی های سطح شهرستان پاوه دایر بر رعایت بهداشت عمومی بدین شرح که یک ماه به آنها فرصت داده شد تا نسبت به برطرف کردن مشکلات بهداشتی اقدام نمایند حال بعد از منقضی شدن مهلت تعیین شده متاسفانه شاهد این موضوع بودیم که تعدادی از رستورانها و کشتارگاه پاوه علی رغم مهلت یک ماهه به نکات بهداشتی توجه ای نداشتند.دادستان پاوه

وی افزود : پس از بازدید از رستورانهای سطح شهر و کشتارگاه پاوه به همراه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه ،رئیس مرکز بهداشت ، بازرس بهداشت محیط و نماینده پلیس اماکن متاسفانه آنچه که مشاهده شد ضعف شدید رعایت بهداشت بود که در رستوران ها وکشتارگاه شهر رویت گردید. که در این راستا چهار رستوران و کشتارگاه شهر پاوه پلمپ گردید.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از جمله دلایل پلمپ این مراکز را غذاهای مانده که چندین بار گرم شده اند و مردم از آنها استفاده میکنند،فریز کردن انواع سوپ و خورشت ها و استفاده مجدد از آنها،روغن های سوخته ای که چند ده بار برای سرخ کردن غذا از آنها استفاده میشود،مخلوط نمودن برنج مانده از قبل با برنج های پخت تازه ،منجمد کردن روغن سوخته واستفاده مجدد از آن و شدیدا عدم رعایت بهداشت محیط و موارد بسیار زیاد دیگری دانست که تذکرات لازم داده شده و مهلت مناسب جهت رفع موارد تعیین گردیده است.

 الماسی به شهروندان توصیه کرد حتی الامکان از صرف غذا در رستوران ها اجتناب بنمایند و غذا ساده منزل را به هر غذای دیگری ترجیح دهند.

وی همچنین گفت : شهروندان محترم خواهشمندیم تا برطرف شدن نواقص کشتارگاه شهرستان پاوه سعه صدر داشته و در صورت نبود گوشت بمدت چند روز نگران نباشند و مشکلات قابل بر طرف شدن است و انجام امور را به دادستانی واگذار نمایند.

دادستان پاوه با تذکر به کلیه کسانی که قصد دارند از وضعیت نقل و انتقال و پیمان کار جدید کشتارگاه و پلمپ فعلی آن سوء استفاده تبلیغاتی نمایند گفت : لازم به ذکر است که سابقا کشتارگاه پاوه وضعیت بهداشتی بسیار،بسیار بدتری داشته است و اقدامات مثبتی صورت گرفته، لیکن کافی نیست و وضعیت موجود نیز نامطلوب است ونیاز به اقدام عاجل و فوری دارد که انشاءالله ظرف چند روز آتی انجام خواهدشد.

الماسی با بیان اینکه اقدامات این مرجع در راستای دفاع از حقوق مردم ،حفظ سلامتی و بهداشت عمومی آنها میباشدگفت : در راستای رفع مشکلات بهداشتی مشاهده شده از ۴۸ ساعت تا یک هفته مهلت تعیین شده است، در صورتی که مشکلات مرتفع گردند اقدام به فک پلمپ میگردد در غیر اینصورت اماکن موصوف کماکان پلمپ خواهند بود.

گفتگو از صهیب زربان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار