رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم اکنون با استقرار توده گرد و غبار در استان وضعیت هوای 3 شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 03 October 2015
رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم اکنون با استقرار توده گرد و غبار در استان وضعیت هوای ۳ شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توده گرد و غبار حاکم بر جو استان کرمانشاه، وضعیت هوای شهرستان‌ های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب را با وضعیت بحرانی مواجه کرده و دید افقی نیز در این شهرستان ها به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای کرمانشاه نیز در حالت هشدار است، افزود: غلظت ذرات گرد و غبار طی ۱۰ ساعت گذشته در شهرستان سرپل ذهاب به میانگین ۲ هزار و ۲۳۱ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که از بحرانی بودن وضعیت هوا در این منطقه حکایت دارد.

دزفولی نژاد خواستار رعایت مسائل ایمنی و استفاده از ماسک‌ های استاندارد از سوی شهروندان شد و گفت: همشهریان حتی المقدور تا زمان خروج این توده از جو منطقه از منزل خارج نشوند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: عمده توده های گرد و غبار حاکم در منطقه منشا خارجی داشته و در بیشتر موارد از کشور عراق وارد می‌شوند اما توده‌های محلی نیز در ایجاد شرایط نامساعد جوی نقش دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار