دبیر شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها گفت: شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها بارویکرد مقابله با بحران‌های زیست محیطی و بامحوریت پدیده ریزگردها به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزارمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 02 November 2015
دبیر شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها گفت: شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها بارویکرد مقابله با بحران‌های زیست محیطی و بامحوریت پدیده ریزگردها به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزارمی‌شود.

علی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این کنفرانس در حوزه مهندسی مکانیک سیالات به عنوان جامع ترین، قدیمی ترین و مطرح ترین کنفرانس علمی از سال ۷۰ تاکنون در دو سطح ملی و بین‌المللی در کشور برگزار شده و امسال نیز شانزدهمین دوره آن به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دبیر شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره‌ها ۲۶ آبان ماه را زمان برگزاری این رویداد علمی عنوان کرد و گفت: تاکنون تعداد ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۱۵۰ مقاله برای ارائه آماده شده است.

امیری با بیان اینکه امسال سطح ملی کنفرانس دینامیک شاره‌ها در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: مهمترین وجه تمایز این کنفرانس با کنفرانس‌های سال‌های قبل توجه به رویکرد مقابله با بحران‌های زیست محیطی با توجه به مشکلات محل برگزاری کنفرانس است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بحران ریزگردها در غرب کشور و نیز استان کرمانشاه از سال‌های گذشته گریبان‌گیر مردم شده این کنفرانس با رویکرد بررسی این بحران در غرب و نیز استان برگزار می‌شود و از شرکت کنندگان خواسته شده که با این رویکرد به مسئله بنگرند.

وی دکتر گودرز احمدی از دانشگاه آمریکا را سخنران ویژه این کنفرانس عنوان کرد و گفت: کنفرانس دینامیک شاره‌ها از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

امیری در ادامه خواستار حمایت نهادهای دولتی و مسئولان برای ایجاد مرکز جامع بررسی و مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمانشاه شد و گفت: نیاز داریم که چنین مرکز جامع و منسجمی با فعالیت تمام دست اندرکاران و متولیان امر در کشور و با محوریت کرمانشاه ایجاد شود.

وی افزود: خلأ وجود مرکز جامع مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمانشاه وجود دارد و در صورت راه اندازی این مرکز فعالیت‌های علمی در این چارچوب و مطالعات هدفمند امکان مقابله با این پدیده را هموار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار