یک کارشناس مسائل اجتماعی خواستار پاسخ‌ گویی شهردار کرمانشاه در زمینه تعطیل شدن فرهنگ‌ سراهای این شهر شد و گفت: نهادهای نظارتی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۱۳۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 17 November 2015
یک کارشناس مسائل اجتماعی خواستار پاسخ‌ گویی شهردار کرمانشاه در زمینه تعطیل شدن فرهنگ‌ سراهای این شهر شد و گفت: نهادهای نظارتی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

حجت‌ الاسلام یزدان پرونده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: شهردار کرمانشاه در اقدامی عجیب فرهنگ‌ سراهای شهر کرمانشاه را تعطیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی فرهنگ‌ سراها ضربه بسیار بدی بر پیکره فرهنگ کرمانشاه وارد کرده و قطعا یک اقدام غیرکارشناسی است.

پرونده با بیان اینکه رواج مقوله‌های نامناسب رابطه مستقیمی با بی‌توجهی به بخش فرهنگی دارد، افزود: زمانی که اراده‌ای برای تقویت بنیان فرهنگی جامعه وجود نداشته باشد، خود‌باوری تضعیف شده و گزاره‌های سطحی، بیگانه و غلط در جامعه رواج پیدا می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: افزایش فرهنگ‌ سرا‌ها در شهر‌های مختلف روند افزایشی دارد و تعطیل شدن فرهنگ‌ سراها در شهر کرمانشاه غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مقوله فرهنگ، گفت: هیچ توجیهی برای سر باز زدن از پرداختن به مقوله فرهنگی قابل قبول نیست و مسئولان وظیفه دارند به کارهای فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تقویت فرهنگ جامعه در اصلاح ناهنجاری‌ها را موثر ارزیابی کرد و افزود: شهردار کرمانشاه باید به این سوال پاسخ بگوید که مهم‌تر از مقوله فرهنگی چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟

پرونده تاکید کرد: شهرداری به‌ عنوان یک نهاد خدمت‌ رسان و مرتبط با شهروندان نباید به مقوله فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی شهر بی‌توجه باشد.

این کارشناس مسائل اجتماعی خواستار پاسخ‌ گویی شهردار کرمانشاه به افکار عمومی در زمینه تعطیل شدن فرهنگ‌ سراهای این شهر شد.

وی بیان داشت: شهردار کرمانشاه با پذیرفتن مسئولیت وظیفه پاسخ‌ گویی به مردم را نیز پذیرفته و نهادهای نظارتی و مسئولان مربوطه نیز نباید در این زمینه سکوت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار