معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این سازمان در سال جاری مقام اول كشوري در اجراي طرح راستي آزمایی ثبت اطلاعات بخش کشاورزی و مقام دوم در آمادگي جهت صدور كشاورز كارت هوشمند براي بهره برداران بخش كشاورزي استان را کسب کرده است.
کد خبر: ۱۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 14 February 2016
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این سازمان در سال جاری مقام اول كشوري در اجراي طرح راستي آزمایی  ثبت اطلاعات بخش کشاورزی و مقام دوم در آمادگي جهت صدور كشاورز كارت هوشمند براي بهره برداران بخش كشاورزي استان را کسب کرده است. 

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ مهندس علی چاله چاله با بیان مطلب فوق افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای اجرای منویات و فرامین مقام معظم رهبری علیرغم وجود محدودیت اعتباری و کاهش نقدینگی در منابع بانک در طول سال 1394 فعالیتهای مطلوبی رادر زمینه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان به انجام رسانده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص معاونت برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه،  خاطرنشان کرد: با عنایت به ضرورت تسهیل در ارائه خدمات به کشاورزان وافزایش راندمان تولید دربخش کشاورزی اقدامات لازم از جمله  اجراي  طرح پهنه بندي مراكز در سطح استان  با معرفي 85 هزار نفر بهره بردار به تعداد 2595 روستا و 20 شهر بصورت پايلوت در استان كرمانشاه انجام گردیده است.

وی دیگر اقدامات را شامل گردآوری گزارشات  تحليلي هواشناسي جهت برنامه ریزی در امور کشاورزی واجرای دقیق مراحل کاشت ،داشت وبرداشت محصولات کشاورزی، ارسال  نتایج  طرح آمارگيري محصولات در سال زراعي 93-92 و  94-93 به مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد كشاورزي جهت برنامه ریزی های کلان در بخش کشاورزی، نصب ، اجرا و راه اندازي  نرم افزار اتوماسیون اداری، جمع آوري داده هاي سنجش از دور مرتبط با بخش كشاورزي از استانداري و ساير دستگاههاي ذيربط جهت تهیه بانک نرم افزاری اطلاعات این بخش و... می‌باشد.

چاله چاله با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر مزیت ها وظرفیتهای اقتصادی استان اقدام به جلب مشارکت سرمایه گذاران و مجریان طرح های اقتصادی نموده تصریح کرد: در سال جاری  بیش از 1600 طرح کوچک و متوسط اقتصادی در استان اجرایی شده و 3500 فرصت شغلی جدید در سطح شهرستانهای تابعه استان ایجاد شده  است .

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای طرح های فوق اعتباری بالغ بر 817 میلیارد ریال مصرف شده که 654 میلیارد ریال آن از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی « کمکهای فنی و اعتباری ، خط اعتباری مکانیزاسیون و تسهیلات سفر مقام معظم رهبری بوده است .

چاله چاله افزود:  43 طرح بزرگ و اشتغال زا نیز با اعتباری بالغ بر 2039میلیارد ریال برای استفاده از منابع متمرکز صندوق توسعه ملی به تهران ارسال گردیده که مراحل تصویب آنها در حال پیگیری است .

وی با اشاره به دیگر اقدامات و برنامه‌های معاونت برنامه ریزی در سال اخیر  خاطرنشان کرد: اقدامات دیگر این معاونت برنامه ریزی و تامین اعتبارات لازم در خصوص مبادله موافقت نامه هزینه ای سال 1394 سازمان، برآورد کسری اعتبارات هزینه ای و تامین اعتبار مطالبات پرسنل شاغل و بازنشسته، شناسایی وبررسی اموال مازاد بر نیاز سازمان و فروش آن درچارچوب قوانین مرتبط به منظور نوسازی وتجهیز ماشین آلات اداری، تاًمین اعتبار برگزاری مراسم و جشن های دهه مبارک فجر و دیگر مناسبتها با مشارکت بخش خصوصی، تهیه و تدوین برنامه ششم و برنامه جامع توسعه بخش کشاورزی در افق چشم انداز بیست ساله و تصویب اعتبار برای حدود 200پروژه تملک دارایی های سرمایه ای و مبادله موافقت نامه و نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبار به منظور افزایش کارایی و بهره وری منابع موجود برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار