رئیس سازمان بهزیستی از وجود دو میلیون و 700 زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: اجباری شدن مشاوره های پیش از ازدواج در کاهش آسیب و جدایی زوجین تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۹۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 03 March 2016
رئیس سازمان بهزیستی از وجود دو میلیون و 700 زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد و گفت: اجباری شدن مشاوره های پیش از ازدواج در کاهش آسیب و جدایی زوجین تاثیرگذار است.

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در کرمانشاه اظهار کرد: آمار طلاق در کشور یکی از مواردی است که در افزایش زنان سرپرست خانوار تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم با همکاری معاونت اجتماعی قوه قضاییه و تدابیر اتخاذ شده، به سمت ترویج مشاوره های قبل ازدواج حرکت کرده و این امر را اجباری کنیم.

وی با تاکید براینکه اجباری شدن مشاوره های قبل از ازدواج، از مشکلات و آسیب های بسیاری جلوگیری می کند افزود: مشکلات و آسیب های عمیق زندگی زناشویی با مشاوره ها و مددکاری های قبل از ازدواج به حداقل می رسد.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: انجام این اهداف در کاهش روند رو به رشد طلاق و در نتیجه بی سرپرست شدن بانوان نقش مهمی خواهد داشت.

روانسر به عنوان پایلوت مناسب سازی معرفی می شود

وی در ادامه اظهار کرد: مناسب سازی معابر برای تسهیل تردد یک اولویت و ضرورت در قانون جدید حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت است.

محسنی بندپی ادامه داد: در همین راستا و به منظور انتخاب شهرستان روانسر از توابع استان کرمانشاه به عنوان پایلوت مناسب سازی، امشب جلسه ای برگزار خواهد شد تا بتوانیم این مقوله را به عنوان یک الگو در روانسر اجرا کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: تحقق این امر بی شک الگویی برای دیگر شهرداران مناطق استان کرمانشاه خواهد شد.

به گفته این مسئول، مناسب سازی معابر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چرا که تنها معلولان به مناسب سازی نیاز ندارند و این پروژه سالمندان، بیماران حرکتی و دیگر افراد را نیز در بر می گیرد.

وی به آخرین جلسه شورای مناسب سازی در دو هفته اخیر در وزارت کشور اشاره کرد و ادامه داد: هر استانی که شهردار آن برای این امر اعلام آمادگی کند، برنامه ریزی و حمایت کاری لازم از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام می شود.

 37 درصد از ازدواج ها خویشاوندی است

وی با بیان اینکه 37 درصد از ازدواج ها خویشاوندی است تصریح کرد: 28 درصد از این میزان، ازدواج های خویشاوندی درجه یک است.

محسنی بندپی در پاسخ به علت دقیق نبودن برخی از آزمایش های ژنتیک و در نتیجه تولد نوزاد معلول تصریح کرد: روند انجام این آزمایش ها دقیق است و تولد نوزاد معلول به دلیل انجام دیرهنگام این آزمایش ها است.

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه اکثر مادران پس از انعقاد نطفه نسبت به آزمایش ژنتیک اقدام می کنند اظهار کرد: به دنبال استاندارد کردن مراکز تخصصی مشاوره و ژنتیک هستیم که این تعداد به 250 مرکز تحت نظر بهزیستی می رسد.

به گفته این مسئول، با استفاده از علم روز دنیا تلاش می کنیم با انجام آزمایش های دقیق معلول زایی را مهار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار