معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از عضویت 2.5 میلیون نفر در 21 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد.
کد خبر: ۱۹۴۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 08 March 2016
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از عضویت 2.5 میلیون نفر در 21 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا جعفری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور هستند.

وی با تصریح اینکه 21 هزار و 800 کانون‌ فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور تشکیل شده است، افزود: احیای کارکردهای فرهنگی و تبلیغی مساجد با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی فلسفه وجودی این کانون‌هاست.

به گفته معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، 12 هزار کتابخانه در سطح کانون‌های مساجد کشور فعال است که عده زیادی نیز در آنها عضویت دارند.

وی در مورد بودجه‌های تخصیصی به کانون‌های مساجد نیز بیان داشت: این کانون‌ها باید از بودجه‌ها و حمایت‌های مردمی در راستای انجام برنامه‌های خود استفاده کنند و هرآنچه تخصیص یابد هم قابل توجه نیست.

جعفری از تربیت نیروی مورد نیاز مراکز، مجموعه‌های فرهنگی و تشکل‌ها به عنوان رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یاد کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های تربیتی با هدف تقویت مدیریت فرهنگی و تغییر نگرش و آشنایی با مسائل روز جامعه رویکرد اصلی ستاد برای سیر رشد تکاملی اعضاست.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: در همین راستا نیز برای سال آینده 6 مأموریت را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

وی محورهای دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای این منظور را گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، کارآفرینی فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت‌افزایی، خانواده، جمعیت و... بیان کرد.

جعفری برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اردویی، فراخوان‌های پژوهشی و... را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کانون‌ای فرهنگی و هنری مساجد و اعضای آن برشمرد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برپایی دوره‌های آشنایی با مدیریت فرهنگی برای مدیران کانون‌ها در سال آینده را مورد تأکید قرار داد و  خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات با حضور 3 هزار نفر با عنوان سفیران آسمانی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره مذکور در شهر قم، بیان بحث‌های روز و ارائه مهارت‌های چگونگی اداره مساجد و مأموریت‌ها و ضرورت‌ها و... را از برنامه‌های این گردهمایی ائمه جماعات کشور دانست.

جعفری از برگزاری یک برنامه در شهر مشهد برای پژوهشگران مساجد خبر داد و بیان داشت: در این دوره که تابستان سال آینده برگزار می‌شود 4 هزار نفر از جوانان مسجدی با مؤلفه‌های پژوهشگر مسجدی آشنا می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار