رئیس اداره حفاظت محیط زیست روانسر، از رها سازی 11 قطعه کبک در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 15 March 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست روانسر، از رها سازی 11 قطعه کبک در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

ناصح باباخانی به ایرنا گفت: این پرندگان در ارتفاعات شاهو از پنج نفر متخلف ضبط شده و برای متخلفین نیز پرونده تشکیل و به محاکم قضایی معرفی شده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 96 قطعه کبک که از متخلفین کشف شده، در این شهرستان رها سازی و در این راستا 41 پرونده تخلفاتی قضایی تشکیل و متخلفین نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست روانسر تصریح کرد: این شهرستان یکی از مناطق زیبا با طبیعتی منحصر به فرد است و گونه های زیادی از پرندگان در آن زیست می کنند که این مهم موجب شده تا شکارچیان، این شهرستان را مکانی خوب برای شکار گونه های جانوری انتخاب کنند.

باباخانی با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست روانسر در برخورد با شکار و صید غیرمجاز برخورد صریح و قانونی دارد٬ اظهار داشت: تمام مناطق این شهرستان برای شکارچیان غیرمجاز ناامن بوده و با متخلفان شکار و صید طبق مقررات برخورد جدی می شود.

وی ادامه داد: بیشترین گونه جانوری که در این شهرستان شکار می شود کبک است که نسل آن در معرض خطر است و لازم است شکارچیان که در این ایام به طور شبانه و با روش های مختلف کبک را صید می کنند از شکار این پرنده خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست روانسر یادآور شد: با توجه به آمار موجود٬ بیشترین تخلفات صورت گرفته در زمینه شکار غیرمجاز در روستاهای دامنه ارتفاعات شاهو بوده است که وسعت زیاد و تنوع گونه های بالا دلیل افزایش آمار متخلفان شکار در این حوزه است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار