سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد‌غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذی‌ربط در راستای تنظیم بازار و نظارت‌های بهداشتی در روز عید‌ سعید قربان در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 10 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،مهدی ظفری‌پوردر کرمانشاه اظهار داشت: در آستانه عید‌ سعید قربان گرو‌ه‌های نظارتی در راستای کنترل بهداشتی و شرعی در تامین دام زنده در پایگاه‌های عرضه در استان کرمانشاه آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.
*عرضه بهداشتی دام در 15 جایگاه در 8 منطقه شهری کرمانشاه
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد‌غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه نقاطی در سطح شهر کرمانشاه توسط شهرداری برای عرضه دام زنده مشخص شده است، تصریح کرد: 15 مکان در هشت منطقه شهری کرمانشاه در روز عید قربان، برای ذبح قربانی برپا می‌شود و همچنین در این روز در کشتارگاه بیستون از ساعت 5 صبح الی 11 به‌صورت رایگان کشتار قربانی انجام می‌شود.
وی به وجود کارشناسان بهداشت اداره‌کل دامپزشکی و ناظر شرعی در مکان‌های عرضه دام زنده اشاره کرد و گفت: در روز عید سعید قربان در این مکان‌ها مشخص شده نمایندگانی از سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی آماده دریافت کمک‌های نقدی، غیرنقدی و نزولات مردم و خیران هستند.
این مسؤول به نظارت نیروهای اجرائیات در مکان‌های عرضه دام زنده اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان دام‌ها را حتما از مکان‌های که توسط شهرداری مشخص شده خریداری کنند، چرا که با تیم‌های ناظر بهداشتی هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و هر‌گونه شکایت در خصوص مشکلات بهداشتی را با سامانه 190 اطلاع دهند.
* 53 اکیپ در کرمانشاه بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند
ظفری‌پور با بیان اینکه اداره‌کل دامپزشکی استان برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک به شهروندان کار نظارت بهداشتی و شرعی رایگان را با جدیت انجام می‌دهد، ادامه داد: 53 اکیپ ثابت و سیار متشکل از بازرسان نظارتی بهداشتی، دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی هستند که کار نظارت بهداشتی و شرعی بر تامین دام زنده را انجام می‌دهند.
وی به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذی‌ربط در راستای تنظیم بازار و نظارت‌های بهداشتی در روز عید‌سعید قربان اشاره و بیان کرد: شهروندان در صورت کشتار قربانی در منزل، با رعایت نکات بهداشتی‌، زیست‌محیطی و با سامانه 1512 و یا با ارسال پیامک به سامانه 100010001512 با کادر نظارتی بهداشتی دامپزشکی تماس بگیرند تا در اسرع وقت با مراجعه به‌درب منازل بر ذبح و استحصال لاشه‌های دام، نظارت‌های بهداشتی را به‌صورت رایگان ارائه دهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار