مدیر کل پایش و ارزیابی عملکرد امور استان ها گفت: در برگزاری جلسات مناطق هدف ما وحدت رویه دستوالعمل و عملکرد های معاونان غذا و دارو در استان ها است که تا کنون چهار جلسه منطقه ای و دو جلسه کشوری داشته ایم که با رئیس سازمان غذا و دارو کشورجلسه دوم کشوری را در سال آینده برگزارمی کنیم.
کد خبر: ۳۹۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 08 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه، امروزعباس مهدی زاده در نشست قطب سوم معاونان غذا و دارو در سالن اجتماعات معاونت غذا ودارو ، اظهار داشت:  در جلسه کشوری  سال آینده عملکرد و اقدامات انجام شده را در زمینه دارو غذا دسته بندی کرده که تلاش می کنیم  جلسات کاربردی و سلامت محور باشند.

 وی با اشاره به بحث قاچاق کالا در استان های مرزی کشور، افزود: با نظر دکتر دیناروند، اختیاراتی را به دبیران مناطق برای ارایه عملکردخویش در زمینه غذاو دارو  داده شود و من بازخورد این جلسات را به مدیران می دهم که ۷۵ مصوبه  از این جلسات در زمینه دارو، غذا، آزمایشگاه و مکمل ها صادر شده است.

  معاون غذاو دارو وزارت بهداشت گفت :  در مبازه با کالاهای قاچاق و اقلام سلامت محور و در آمدهای دارویی  معاونت غذا و دارو کرمانشاه  و همدان جزو سازمان های نشانگر بوده که ما باید از امکانات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه استفاده کنیم.

مهدی زاده بیان اینکه برخی از معاونان گزارش آمار مصوبه ها را به دبیر منطقه نمی دهند که باعث می شود تجمیع آمارها در سطح کشور دقیق نباشد، ادامه داد: تلاش می کنیم تا آخر سال تجمیع مناطق را جمع آوری و در قالب کتاب به وزارت امورخارجه، استانداری، سازمان صنعت، معدن وتجارت بفرستیم.

وی اختصاص بودجه در اجرای برنامه های نوروزی را برای ارایه خدمات دارویی ضروری دانست و گفت: در جلسه ی وزارتخانه  تصمیم گرفته شد که حوزه ای برای برنامه های نوروزی اختصاص داده شود.

 این مسئول خاطر نشان کرد:  گزارش عملکردها بررسی و امتیاز داده می شود که با دستور رئیس سازمان غذا و دارو شاخص ها تجمیع که در جلسه با مشاوران ادارات کل کشور با مشورت دانشگاه های علوم پزشکی شاخص ها را یکسان و در این حوزه عملکرد امور استان ها ارزیابی می شود.

مهدی زاده افزود: برای اجرای این برنامه در سازمان هاباید تغییر نگرش بدهیم اما برای تطبیق کارشناس با آن زمانبر بوده که ما همواره  به مسئله تیکت تمرکز داشته ایم که  با توجه به فراوانی آمار کالاهای قاچاق تلاش می شود که اصالت کالا براساس آن صورت گرفته و مردم از مصرف کلای بی اصالت  دوری کنند.

این مسئول با اشاره مجوز استخدام  یک هزار نفر نیرو ی فنی در حوزه ی معاونت غذا و دارو، عنوان کرد: که استخدام نیرو در چهار حوزه معاونت غذا و دارو و سی و چهار حوزه نیز توسط وزیر بهداشت صادر شده و ۵۰۰ نفر نیز توسط آوای سلامت در این حوزه به کار گرفته می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار